فیلم| تکاپو برای ساماندهی پایانه صادراتی گل و گیاه عباس آباد مازندران

نوشهر - ایرنا - یوسف نوری استاندار مازندران روز شنبه در سفر شهرستانی به غرب مازندران و بازدید از پایانه گل و گیاه شهرستان عباس آباد بر ضرورت تعیین تکلیف این پایانه که ۱۵ سال با مشکلات مواجه است، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، مازندران به ویژه غرب این استان با برخورداری از آب و هوا و اقلیم منحصر به فرد در کشور مناسب برای پرورش و تولید انواع گل و گیاه است به‌ گونه‌ای که در یک‌هزار و ۹۲ هکتار از زمین‌های کشاورزی مازندران، انواع گل و گیاهان زینتی، آپارتمانی، شاخه بریده، درخت و درختچه پرورش داده می‌شود.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون اصله و گلدان گل و گیاه به کشورهای آسیای میانه و عربی صادر شد، در حالی که ظرفیت صادرات این محصول فراتر از این مقدار است و در صورت رفع مشکلات و بسترسازی مناسب برای صادرات می‌توان به میزان صادرات این محصول اضافه کرد.

فیلم| تکاپو برای ساماندهی پایانه صادراتی گل و گیاه عباس آباد مازندران

طبق آمار منابع رسمی، سالانه حدود ۲۳۵ میلیون گل و گیاه زینتی و ۳۸ میلیون درختچه به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد تومان در مازندران به صورت اصله، شاخه، گلدان، بوته و پیاز تولید می شود.

در زمان حاضر ایران هفدهمین کشور تولیدکننده گل و گیاه جهان است اما رتبه صد و هفتم بازارهای صادراتی را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha