۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبر: 85495564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار و ۸۰۰ گواهینامه آموزشی در استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: سه هزار و ۸۰۰ گواهینامه آموزشی سال گذشته در این استان صادر شد.

نوربخش عسکری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: چهار سمینار آموزشی در این مدت در اراک و ساوه برگزار شد.

وی بیان کرد: ۱۱ پروژه ملی، ۵۰ پروژه استانی و ۵۲ واحد و کارگاه تولید مصالح استاندارد سال گذشته بازدید مستمر شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: کارشناسان بخش‌های مختلف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در مجموع بیش از ۴۰۰ پروژه عمرانی را بازدید و گزارش میزان پیشرفت پروژه‌ها را ارایه کردند.

عسکری اظهار کرد: پروژه ملی بیمارستان ولیعصر(عج) بزرگترین طرح استان مرکزی است که دانشگاه علوم پزشکی اراک متعهد شده این طرح را تا آخر خردادماه امسال آماده افتتاح کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در خصوص منطقه نمونه گردشگری دره گردو هم گفت: متاسفانه در چندین سال گذشته در این منطقه کار عمرانی محسوسی صورت نگرفته بود، هرچند در یکی ۲ سال اخیر برخی فعالیتها توسط شهرداری انجام شده است.

عسکری گفت: نیاز است شهرداری اراک توجه ویژه‌ای به عمران این منطقه داشته باشد و از ظرفتهای بخش خصوصی برای تکمیل طرح‌های گردشگری، ورزشی و تفریحی منطقه دره گردو استفاده کند.

وی ضمن انتقاد از نحوه عملکرد شهرداری در اجرای طرح‌های عمرانی در منطقه گردشگری گردو، عنوان کرد: تمام طرح‌های عمرانی این منطقه باید با در نظر گرفتن نوع منطقه در جهت حفظ فضای بکر طبیعی و کمترین آسیب باشد و اجرای بدون مطالعات کارشناسی این پروژه‌ها موجب آسیب‌های جدی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی افزود: سنگ چینی در بستر رودخانه و نوع مصالح بکار رفته، به جای کاهش سرعت و شدت روان آبها، ظرفیت ایجاد سیلاب را در هنگام بارش‌های رگباری فراهم کرده که خطری جدی برای شهر اراک است.

عسکری یادآور شد: ۱۲ نشست شورای فنی سال گذشته با ۵۱ دستور کار و ۷۶ مصوبه در استان مرکزی برگزار شد که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۱ با رشد ۲۴۰ درصدی همراه بود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha