۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85495598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵ درصد از مشکلات ناباروری خمین در این شهرستان قابل حل است

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین گفت: تشکیل و تأسیس مرکز ناباروری سطح ۲ در این شهر می‌تواند تا ۸۵ درصد مشکلات ناباروری را حل کند و  ۱۵ درصد نیز در سطح سه مرکز استان انجام می‌شود. 

دکتر سجاد رحیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یکی از مشکلات بزرگ کشور ما بخصوص شهرستان خمین، موضوع سبقت گرفتن پیری از جوانی است و هم اکنون ۲۲ هزار نفر یعنی ۲۰ درصد از جمعیت شهرستان سالمند هستند.

وی افزود: بزرگترین بحران تاریخ ایران، مسأله پیری جمعیت است و نکته مهم در این زمینه پنجره فرصت جمعیتی است که حدود ۱۵ سال آن باقی مانده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: در این فرصت باید از نیروی جوان استفاده کنیم چراکه جوانان ما هنوز اشتیاق به ازدواج دارند.

رحیمی تاکید کرد: کاهش اشتیاق جوانان برای ازدواج می‌تواند به فاجعه تجرد قطعی جوانان تبدیل شود و در آن زمان ما وارد سیاه چاله جمعیتی می‌شویم و خروج از این سیاه چاله حدود ۱۵۰ سال طول می‌کشد.

وی تبلیغات منفی دشمن، تغییر سبک زندگی، ترس از فرزندآوری، ترس از تربیت درست فرزندان و مشکلات اقتصادی را از دلایل عدم تمایل خانواده‌ها به فرزندآوری بیان کرد.

خمین در جنوب استان مرکزی است و جمعیت این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha