۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85495631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شب‌های خاطره‌انگیز شیروان با نونواری سینما غدیر

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85495631
شب‌های خاطره‌انگیز شیروان با نونواری سینما غدیر

بجنورد-ایرنا-  مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرستان شیروان در خراسان شمالی مکانی شاد و فرهنگی برای جوانان این شهر محسوب می‌شود که نونواری آن در دولت سیزدهم کلید خورد تا شب‌های خاطره انگیزی را برای جوانان این شهر رقم زند.

به گزارش ایرنا، هنر در نزد مردم شهرستان شیروان جایگاه منحصر به فردی دارد و این شهرستان دارای مردمی از جنس هنر است که در وجود تک تک آنها ریشه دوانیده و هنرمندان زیادی را در عرصه های مختلف هنری فعالیت دارند.

شیروان جایی است که فرهنگ های مختلفی ترک، لر، کرد تا بلوچ و کرمانج در آن پیوند خورده اند و فرهنگ و هنر در رگ و خون مردم این دیار تنیده شده و به رسم و آیین پدران خود، این فرهنگ و هنر بومی را حفظ کرده‌اند.

این شهرستان ۶۰ هزار نفری برای ترویج فرهنگ بومی خود نیاز به اماکن فرهنگی و هنری است و مجتمع غدیر از همین مکان ها است که در دولت سیزدهم رونق گرفت و با اعتبارات ویژه و تکمیل زیرساخت ها نقش مهمی در گردآوری جوانان این دیار در امور هنری دارد.

مجتمع غدیر؛ سمبل اماکن فرهنگی شیروان

مجتمع فرهنگی هنری غدیر شیروان با هدف بالابردن افزایش سرانه فرهنگی و هنری شهرستان در سال ۸۵ افتتاح شد که مورد استقبال بسیاری قرار گرفت و مردم این شهرستان هنرور از سالن های آن به عنوان سینما استفاده می کنند که توانسته گیشه این مجتمع را نیز شلوغ کند و شبانه مردم زیادی برای تماشای فیلم های سینمایی به این مجتمع می کشاند.

مجتمع غدیر کاربردهای دیگری نیز دارد و در این مکان مراسم های ادرای شهرستانی، استانی و کشوری، شب شعر و موسیقی نیز برگزار می شود و این مکان که دارای فضاهای لابی و نگارخانه، سالن آمفی تئاتر، اتاق های انجمن و اتاق جلسات است مورد استقبال مردم این شهرستان قرار گرفته است..

سال ۱۴۰۲ قرار بر این شد تا مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های استان از جمله شیروان به بخش خصوصی واگذار شود و به استناد ماده ٨٨ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در راستای کاهش تصدی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجتمع‌ فرهنگی و هنری «غدیر» شیروان به بخش خصوصی واگذار شد.

اجرای طرح واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان ها به بخش خصوصی، بهبود خدمات فرهنگی و هنری به مردم، ایجاد اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده حداکثری از ظرفیت هنرمندان و فرهیختگان شهرستان و استان، افزایش بهره وری از امکانات مجتمع و دقت بیشتر در نگهداری از اموال مجتمع، اصلاح نظام خدمت و بهبود عملکرد و بالا بردن جنبه حاکمیتی و نظارتی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و جلب مشارکت بخش غیر دولتی در فعالیت‌های فرهنگی و هنری از اهداف این طرح به شمار می رود.

تخصیص ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز

اگرچه این مجتمع فرهنگی یکساله به بخش خصوص واگذار شده است ولی تجهیز و تکمیل زیرساخت های آن بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد است و امسال ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیز آن هزینه می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان در این خصوص گفت: ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی برای بازسازی و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری غدیر این شهرستان خراسان شمالی تخصیص داده شد.

زهره بابایی اظهارکرد: مجتمع فرهنگی، هنری غدیر شیروان تنها فضای مجهزی که میزبان برنامه های متعدد ملی، استانی و شهرستانی است که سال هاست نیاز به تعمیر، تجهیز و توسعه دارد.

وی افزود: تجهیز صوت و گرمایش اولویت نخست تعمیر و بازسازی این مجتمع است و اعتبار فوق برای تجهیز صندلی، سیستم گرمایش، سقف و غیره هزینه می شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان اضافه کرد: مجتمع فرهنگی و هنری غدیر از اواخر خرداد ماه جاری به منظور تعمیر و تجهیز تعطیل خواهد شد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا روند تعمیر و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری غدیر زودتر انجام شود.

به گزارش ایرنا، مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان با مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع، ۲۵۰ نفر ظرفیت دارد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha