۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85495643
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا: ناتو، جهان را به سمت «آرماگدون هسته‌ای» سوق می‌دهد

تهران-ایرنا- اسکات ریتر کارشناس نظامی و افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران دریایی آمریکا هشدار داد: غرب استقبال روسیه برای گفت‌وگو در مورد اوکراین را به‌عنوان نشانه‌ای از ضعف تفسیر کرده و اکنون جهان را به سوی «آرماگدون هسته‌ای» سوق می‌دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اوکراین اجازه داده است تا اهدافی را در داخل خاک روسیه با سلاح‌های ساخت آمریکا هدف قرار دهد و درگیری را به سطح جدیدی برساند.

مقامات کاخ سفید ادعا می کنند که سیاست جدید واشنگتن فقط مربوط چیزی است که آنها به عنوان «اقدامات دفاع از خود» توسط ارتش اوکراین توصیف می کنند.

پیش تر سایر کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله انگلیس، فرانسه و سوئد، به رژیم زلنسکی اجازه دادند از سامانه های تسلیحاتی خود برای حمله به روسیه استفاده کند.

اسکات ریتر به خبرگزاری اسپوتینک گفت: رژیم کی یف و متحدان غربی اش بر این باورند که می توانند با محدود کردن عملیات ویژه نظامی روسیه در خاک اوکراین بر مسکو برتری یابند. این وضعیت به اوکراین اجازه داد نیروهای خود را در خاک کشورهای همسایه عضو ناتو آموزش داده و سلاح ها و دیگر تجهیزات را از دیگر مراکز این ائتلاف دریافت کند.

این کارشناس نظامی گفت: اما اگر با تایید کشورهای غربی، موشک های ناتو شروع به پرواز کردن در خاک روسیه کند اوضاع می تواند بشدت تغییر کند.

ریتر گفت: فرانسه اکنون به اوکراین اجازه می دهد از موشک کروز اسکالپ علیه اهدافی در داخل روسیه استفاده کند. اکنون [امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه] ادعا می‌کند که این فقط اهداف نظامی است، هیچ زیرساخت غیرنظامی مورد اصابت قرار نخواهد گرفت، اما این مهم نیست. واقعیت این است که اگر از موشک اسکالپ فرانسوی برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده شود، این دفاع اوکراین از خود نیست بلکه به معنای حمله فرانسه به خاک روسیه است.

این کارشناس نظامی خاطرنشان کرد که این واقعیت مورد تایید است که اوکراینی ها توانایی استفاده از موشک های دوربرد اسکالپ را که مجهز به کلاهک هستند ندارد، . بنابراین، لازم است تکنسین های فرانسوی این وظیفه را انجام دهند. اکنون این سوال مطرح می شود: آنها داده های هدف گیری را از کجا بدست می آورند؟ به گفته ریتر، ارتش فرانسه به شبکه ای از ماهواره های «سیراکوز» (Syracuse) برای انتقال اطلاعات ضروری مورد نیاز برای موشک های اسکالپ متکی است.

ریتر خاطرنشان کرد مسکو به تازگی نشان داده است که به خوبی می داند چه کسی موشک های دوربرد ناتو را عملیاتی می کند و چه کسی اطلاعات و ارتباطات را فراهم می کند. رئیس جمهوری روسیه می داند که این اکتشاف فضایی اوکراین نیست، به ارتباطات اوکراینی ها نیز مربوط نیست و تکنسین های اوکراینی نیستند که چنین اهدافی را محقق می کنند. فرانسوی ها، آلمانی ها و انگلیسی ها در این زمینه نقش دارند.

وی افزود: بنابراین، اگر این موشک‌ها، این سیستم‌های تسلیحاتی که اکنون توسط کشورهای مربوطه غربی اجازه استفاده آنها داده شده است، توسط اوکراین برای حمله به اهدافی در داخل روسیه استفاده شود، دیگر این اتفاق دفاع اوکراین از خود محسوب نمی شود بلکه حمله ناتو به روسیه است.

افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران دریایی آمریکا در ناتو درباره واکنش روسیه گفت: اگر ناتو تصمیم بگیرد که با انجام حملات اضافی علیه روسیه پاسخ دهد (فراموش نکنید که این حملات تلافی جویانه است - روسیه در برابر حملات ناتو به خاک خود تلافی می کند) این یک حمله همه جانبه ناتو علیه روسیه خواهد بود. دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری سابق روسیه به وضوح نشان داد که پاسخ روسیه، به یک مبادله هسته ای و پایان جهان منجر خواهد شد. چنین مجوزی درباره دفاع اوکراین از خود نیست بلکه طرح بزرگتر از سوی غرب، ناتو، و ایالات متحده برای شکست راهبردی روسیه است.

به گفته این تحلیلگر نظامی، مشکل اصلی غرب این است که از ابتدای جنگ تفسیر نادرستی از روسیه داشته و درخواست های مسکو برای گفت وگو و حل و فصل مذاکره را نشانه ضعف آن می داند.

این کارشناس نظامی هشدار داد: بنابراین غرب اکنون به روسیه حمله خواهد کرد و سعی خواهد کرد روسیه را برای شرکت در میز مذاکرات صلح تحت فشار قرار دهد. اما تنها کاری که انجام خواهد داد این است که پاسخ روسیه را تضمین کند. به عبارتی، اگر غرب واکنش مناسبی نشان ندهد و فکر کند که حق حمله دارد، واکنش روسیه به «ارماگدون» پایان جهان، منجر خواهد شد. این جایی است که ما امروز در آن قرار داریم و شوخی نیست. این اتفاق پایان بشریت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha