۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۴۱
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85495680
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیران دفاع چین و ژاپن در میانه تنش‌های منطقه‌ای با یکدیگر دیدار کردند

تهران- ایرنا- وزیران دفاع چین و ژاپن در میانه تنش‌های منطقه از جمله بر سر تایوان و دریای جنوبی چین، امروز (شنبه) در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبرگزاری کیودو ژاپن با انتشار این خبر نوشت: وزرای دفاع ژاپن و چین امروز در سنگاپور و در بحبوحه افزایش تنش ها در تنگه تایوان، دریای جنوبی چین و همچنین دریای شرقی چین، جایی که پکن مدعی جزایر سنکاکو (Senkaku Islands) است، دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، مینورو کیهارا (Minoru Kihara) وزیر دفاع ژاپن و دانگ جون (Dong Jun) همتای چینی وی نخستین دور از گفت و گوهای خود را در حاشیه نشست سالانه امنیتی آسیا برگزار کردند. این نخستین دیدار بین دو مقام بلند پایه نظامی این دو کشور از ژوئن (خرداد و تیر) سال گذشته میلادی به شمار می رود .

کیهارا در سخنان افتتاحیه این دیدار گفت که نگرانی های امنیتی زیادی برای دو قدرت آسیایی وجود دارد. مانند مناقشه بر سر سنکاکو در دریای شرقی چین (مجمع‌الجزایری فاقد سکنه که تحت کنترل ژاپن است) و افزایش فعالیت های نظامی مشترک چین و روسیه در اطراف ژاپن؛ بنابراین مذاکرات صریح بیش از پیش ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین نیز در این جلسه گفت: همسایگان آسیایی برای رسیدن به یک اجماع سیاسی باید بر اجرای سیاست‌ها و اقدام‌های مشخص تلاش داشته باشند؛ با این درک که آنها شرکایی همکار هستند، نه آنکه یکدیگر را به عنوان تهدید دیده و تلقی کنند.

بر اساس این گزارش، دیدار امروز وزیران دفاع چین و ژاپن به دنبال انجام رزمایش ۲ روزه هفته گذشته چین در اطراف جزیره تایوان صورت گرفت.

خبرگزاری کیودو اضافه کرد: دو مقام بلند پایه نظامی چین و ژاپن همچنین در مورد کره شمالی که به تازیگی فعالیت های موشکی خود را شتاب بخشیده است، به گفت و گو پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha