۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85495747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار پست البرز/  مردم فریب پیامک های جعلی بسته های پستی را نخورند

کرج - ایرنا - مدیرکل پست استان البرز با اشاره به افزایش کلاهبرداری های مجازی از مردم خواست فریب پیامک های جعلی با عنوان بسته های پستی را نخورند و لینک های آلوده را بازنکنند.

"رضا حمید پور" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خدمات کسب و کارها از طریق پست انجام می شود مجرمان سایبری به بهانه اینکه مشتری دارای مرسوله است، اقدام به ارسال پیامک حاوی لینک‌های مختلف کرده و کلاهبرداری می کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران با سرشماره های شخصی و با بهره گیری از تصاویر ماموران پست برای کاربران پیام های جعلی ارسال می کنند.

حمید پور گفت: ماموران شرکت ملی پست هیچگونه پیامکی مبنی بر ابلاغیه، لینک و یا واریز وجه برای مشتریان ارسال نمی‌کنند.

مدیرکل پست استان البرز افزود: سامانه رهگیری مرسولات پستی اطلاعات کاملی را به مشتریان خود می دهد و مشتریان می‌توانند مکان مرسوله شان را مشاهده و از زمان تحویل آن مطلع شوند.

وی یادآورشد: سامانه پیامکی شرکت پست با سرشماره ۵۰۰۰۴۰۱۹۳ تنها برای ارسال کدرهگیری و پیگیری مرسولات پستی به مشتریان فعال است و کانال های رسمی شرکت پست در فضای مجازی تنها برای اطلاع رسانی در زمینه اخبار، رویدادها و خدمات این مجموعه با نام شرکت ملی پست فعالیت دارند ؛ ارسال هرگونه پیامک در فضای مجازی و امثال آن با عنوان پست و پستچی تحت محتوایی همچون توزیع ابلاغ قضایی ، دریافت وجه و امثال آن کلاهبرداری است.

هشدار پست البرز/  مردم فریب پیامک های جعلی بسته های پستی را نخورند

حمیدپور اظهارکرد : امکان پیگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله مهیا شده و کاربران با استفاده از این امکان می‌توانند اطلاعاتی نظیر مشخصات مرسوله اعم از تاریخ و ساعت قبول مرسوله از سوی پست، نام فرستنده و گیرنده، وزن و هزینه ارسال را مشاهده کنند.

وی گفت: مهم‌ترین ویژگی این خدمات نمایش آخرین وضعیت مکانی مرسوله است؛ بر اساس این گزارش، شرکت ملی پست این امکان را به مشتریان خود می‌دهد که اطلاعات مرسوله ارسالی خود را مشاهده و وضعیت آن را تا زمان تحویل پیگیری نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha