۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85495784
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«کنسرتوهای آسان برای ویولا» منتشر شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبر: 85495784
«کنسرتوهای آسان برای ویولا» منتشر شد

تهران- ایرنا- کتاب «کنسرتوهای آسان برای ویولا» نوشته امیرحسین طائی آهنگساز و نوازنده ویولا منتشر شد.

به گزارش ایرنا، کتاب «کنسرتوهای آسان برای ویولا» نوشته امیرحسین طائی آهنگساز، خواننده و نوازنده ویولا، نخستین کتاب رپرتوار ساز ویولا در ایران است که پیش از این با نام «کنسرتوهای مشهور ویولا» در سطح بین‌المللی منتشر شده بود.

این کتاب با قطعات و کنسرتوهای ساده آغاز شده و توسط طائی برای ساز ویولا بازنویسی، انتقال و بازنگری شده است، ترتیب قطعات به نحوی انتخاب شده است که هنرجو بتواند تکنیک‌های مختلف نوازندگی ساز ویولا را فراگیرد و با دوره‌های مختلف موسیقی کلاسیک آشنا شود.

کتاب «کنسرتوهای آسان برای ویولا» توسط انتشارات سرود منتشر شده است.

امیرحسین طائی متولد ۱۳۷۰ در تهران، کارشناس ارشد مهندسی مکانیک است، وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۸۰ با ساز پیانو آغاز کرد و پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی، ساز ویولن را به عنوان ساز تخصصی برگزید. دوره‌های ویولن ایرانی را نزد استاد بهنام نظری آموخت.

«کنسرتوهای آسان برای ویولا» منتشر شد

طائی نزد استاد همایون رحیمیان به فراگیری ویولن کلاسیک پرداخت. آهنگسازی را با یادگیری سلفژ، ریتم خوانی و دیکته آغاز کرد. سپس دوره‌های مختلف آهنگسازی از جمله هارمونی، کنترپوان، ارکستراسیون و فرم را تحت نظر اساتید شهرام توکلی و علی اکبر قربانی گذراند.

همچنین وی با شرکت در مَسترکلاس‌های آهنگسازی مارتون اسرائیلیان و بهزاد عبدی از تجربیات آنان بهره‌مند شد و از آن پس به طور گسترده به خوانندگی و گذراندن دوره‌های صداسازی و ردیف‌های آوازی موسیقی پرداخت. از فعالیت‌های اخیر هنری طائی می‌توان به حضور در ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری استادان فرهاد فخرالدینی و فریدون شهبازیان، همکاری با ارکستر سمفونیک البرز، فیلارمونیک تهران، ارکستر سمفونیک آیسو و همکاری با ارکسترهای متعدد در مقاطع مختلف به رهبری اساتید لوریس چکناواریان، شهرداد روحانی، کریستین شولتز، مجید انتظامی، سهراب کاشف، آرش گوران، مازیار یونسی و ضبط و آهنگسازی آثار متعدد ارکسترال و … اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha