۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85495826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ژیمناستیک زنجان در مسیر پیشرفت و توسعه

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۵۰
کد خبر: 85495826
ژیمناستیک زنجان در مسیر پیشرفت و توسعه

زنجان - ایرنا - ژیمناستیک استان زنجان با بیش از ۶۰۰ ورزشکار سازماندهی شده و برنامه ریزی و مدیریت مناسب در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ژیمناستیک ورزشی مفرح،‌ محبوب، پرطرفدار و پایه برای دیگر رشته های ورزشی و جزو رشته های آمادگی جسمانی بوده و نیازمند بنیه و استقامت قوی، انعطاف بدنی، تعادل و کنترل است که تمرینات آن شامل دویدن، پرش، چرخش، حفظ تعادل، غلت و پشتک زدن است.

این رشته جزو ورزش های المپیکی محسوب می شود که شامل ۱۸ رویداد در بخش های هنری،‌ موزون و ترامپولین است.

ژیمناستیک جزو رشته‌های المپیکی و دارای ۱۸ رویداد در سه بخش هنری،‌ موزون و ترامپولین است.رایجترین و معروفترین گروه بندی این رشته ورزشی، ژیمناستیک هنری است که در بخش زنان در رشته‌های حرکات زمینی، پرش از خرک، پارالل نا همسطح و چوب موازنه و در رقابت های مردان در رشته‌های حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک، دارحلقه، پارالل و خرک حلقه برگزار می شود.

ژیمناستیک موزون، ایروبیک، آکروباتیک و ترامپولین بخش‌های دیگر این رشته ورزشی را تشکیل می‌دهند.

ژیمناستیک زنجان در مسیر پیشرفت و توسعه

فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک در سال ۱۸۸۱ تاسیس و از همان سال برگزاری مسابقات بین‌المللی در این رشته آغاز شد.

ژیمناستیک نخستین بار و به طور غیر رسمی در سال ۱۳۵۲ به ایران وارد شد و از سال ۱۳۸۶ پس از فراز و فرودهایی در بخش زنان و مردان، فدراسیون ژیمناستیک جهت توسعه رشته ایروبیک در ابعاد عمومی و قهرمانی و همچنین افزایش دانش و اطلاعات مربیان برنامه های آموزشی متعدد و منسجمی را آغاز کرد.

این رشته ورزشی برای ورزشکاران و تماشاگران مسابقات جذابیت دارد و امسال نیز یکی از نمایندگان ایران اسلامی، سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد که این امر چشم انداز روشنی را برای این رشته ورزشی در کشور نوید می دهد.

خبرنگار ایرنا برای اطلاع از وضعیت کنونی و برنامه های امسال هیات ژیمناستیک زنجان با علی فرامرزلو، رییس هیات ژیمناستیک استان زنجان گفت و گو کرده است.

ایرنا:‌ هم اکنون ورزش ژیمناستیک استان زنجان در چه وضعیتی قرار دارد؟

ژیمناستیک استان مانند هیاتهای استانهای دیگر با انتخاب رییس فدراسیون از بلاتکلیفی که مانع از دستیابی به عملکرد مطلوب شده بود،‌ خارج شد. به دنبال این امر برنامه ریزی های خوبی در دستور کار این هیات قرار گرفت و هم اکنون نیز دوره های داوری، مربیگری و ارتقا در حال برگزاری است.

امسال ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات با کیفیت برای باشگاه ها و سالن های ورزش ژیمناستیک استان زنجان خریداری خواهد شد.همچنین امسال برنامه ریزی های خوبی برای برگزاری چندین دوره مربیگری درجه سه در رشته های مختلف جزو برنامه های این هیات است.

دوره داوری و ارتقای داوری نیز از سوی این هیات برگزار خواهد شد و با توجه به کمک اداره کل ورزش و جوانان استان برنامه های بسیار خوبی برای تجهیز باشگاهها و سالن های ورزشی این رشته داریم به طوریکه معادل ۱۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات اختصاص داده شده است که تلاش می کنیم خریدها تابستان انجام شود.

تجهیزات نیز از تولیدات با کیفیت تامین خواهد شد که امیدواریم مسوولان ذی ربط در این خصوص کمک حال هیات باشند و در صورت وجود تجهیزات باکیفیت بالا و مورد نظر هیات از تولیدات داخلی استفاده خواهد شد که کمک خوبی برای صنعت ورزش خواهد بود.

ژیمناستیک زنجان در مسیر پیشرفت و توسعه

ایرنا:‌ برگزاری چه رویدادهایی امسال در تقویم ورزشی هیات ژیمناستیک استان پیش بینی شده است؟

هیات ژیمناستیک استان به طور چراغ خاموش حرکت می کند البته تمرینات آن به طور منظم انجام می شود و استعدادیابی نیز صورت می گیرد و کمیته ها کارهای خود را فعالانه انجام می دهند.

امسال مسابقات استعدادهای درخشان کشوری نیز برگزار می شود که ورزشکاران زنجانی هم در این رویداد شرکت خواهند کرد.

همچنین طی سال جاری مسابقات بانوان و آقایان را میزبانی خواهیم کرد. برخی ورزشکاران که در رده جوانان بودند امسال به رده بزرگسالان راه یافتند و هم اکنون تمرینات خوبی را انجام می دهند.

سال قبل میزبان چند مسابقه کشوری بودیم و اردوهای تیم ملی را نیز برگزار کردیم که با برنامه ریزی ها و مدیریت مناسب امیدوار هستیم امسال نیز با کسب موفقیت ها، خبرهای خوبی در این رشته ورزشی برای هم استانی ها داشته باشیم.

ایرنا: بهترین زمان شروع و ورود به این رشته ورزشی از چه سنی است؟

افراد علاقه مند به ژیمناستیک می توانند از چهار سالگی به صورت منظم فعالیت های خود را در این رشته شروع کنند.

این رشته ورزشی با نشاط بوده و ورزش مادر برای هماهنگی اعضای بدن است و در واقع حرکتهای این ورزش، پایه بسیاری از ورزشهای دیگر محسوب می شود چراکه انعطاف بدن را بالا می برد.

بررسی ها نشان می دهد بسیاری از افراد موفق در رشته های ورزشی دیگر، مدتی در این رشته فعالیت کرده اند چراکه ژیمناستیک، حرکتهای سریع و انتزاعی را تقویت می کند.

خانواده ها باید با استعدادیابی فرزندان خود را به این رشته سوق دهند؛ زنجان ظرفیت، زیرساخت و باشگاههای خوبی را در این رشته دارد و هم در مدارس و هم در این هیات ظرفیت بسیار خوبی در این رشته وجود دارد.

فعالیت در رشته ورزشی ژیمناستیک برای هر فردی به مدت نیم قرن امکانپذیر است.مجموعه ورزشی مادران و کودکان زنجان فضای مناسبی برای تمرینات علاقه مندان به این ورزش است و هیات ژیمناستیک استان بهترین مربی ها و امکانات را برای ورزشکارن فعال در این رشته دارد.

مرکز آکادمی ژیمناستیک استان نیز از مراکز معتبر و با امکانات مناسب این رشته است و هر ورزشکاری که در هر باشگاهی کار کند برای ادامه فعالیت و قهرمانی باید از این کانال عبور کند.

ورزش ژیمناستیک هیچ محدودیت و منعی برای افراد حتی در سن پایین نیز ندارد و در این رشته ورزشی حتی افراد بالای ۵۰ سال نیز کار می کنند به طوریکه فعالیت در این ورزش به مدت نیم قرن برای هر فردی امکانپذیر است.

ژیمناستیک زنجان در مسیر پیشرفت و توسعه

ایرنا:‌ هم اکنون چه تعداد ورزشکار در این رشته فعالیت می کنند؟

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ ورزشکار زن و مرد در این رشته فعال هستند که با پایان یافتن امتحانات دانش آموزان شمار فعالان در این رشته نیز افزایش می یابد.

ژیمناستیک جزو سه رشته پرطرفدار استان است بر همین اساس با تجهیز امکانات و خرید لوازم مورد نیاز ورزشکاران توسعه می یابد و با برنامه ریزی های مناسب، برگزاری مسابقات مختلف و میزبانی اردوهای ورزشی چشم انداز روشنی برای ژیمناستیک استان رقم می خورد.

این رشته ورزشی هم اکنون در شهرستان های استان فعال است و شمار علاقه مندان و استقبال کنندگان از آن روز به روز افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha