هزار و ۵۳۵ کیلومتر از راه‌های خراسان‌رضوی در دولت سیزدهم ترمیم شد

مشهد-ایرنا- رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۳۵ کیلومتر از راه‌های استان در قالب مصوبات سفر استانی آیت‌الله رییسی به خراسان رضوی ترمیم و روکش آسفالت شده است.

حمید رضا ملک جعفریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تصویب بودجه هفت هزار میلیارد ریالی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور فقید به خراسان رضوی در فروردین ۱۴۰۱ بود که حجم بالایی از ترمیم آسفالت را برای استان رقم زد.

وی بیان کرد: از سال ۱۴۰۱ تا امروز در مجموع بر روی هزار و ۵۳۵ کیلومتر از راه های استان خراسان رضوی عملیات حفاظتی، روکش آسفالت و لکه گیری انجام شده است.

رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: این میزان فعالیت معادل دستکم پنج سال فعالیت معمول راهداری استان در حوزه ترمیم و روکش آسفالت جاده‌ها بوده است.

ملک جعفریان اظهار کرد: برای اجرای این میزان عملیات حفاظتی و روکش آسفالت، ۷۵ قرارداد با پیمانکاران مختلف در استان خراسان رضوی منعقد و افزون بر ۶۰ هزار تن قیر نیز مصرف شده است.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha