خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در دوازدهم خرداد به رشد ۳۵ درصدی جمعیت حیات‌وحش در مراکز تکثیر،اجرای بیش از۴۰طرح برای ساماندهی اتباع،تحویل۱۲۶۳کلاس درس به آموزش وپرورش، خرید بیش از ۸ هزارمیلیارد تومان تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم،اعلام نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان،داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری با شناسنامه،علائم گرمازدگی ونسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها بدون ارائه کارت ملی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

عکس یادگاری با شناسنامه؛ از گهواره تا انتخابات

با لبخندی معنادار روبروی انبوه دوربین‌های عکاسان و نمایندگان رسانه‌ها عکس یادگاری می‌اندازد؛ او خود را در معرض افکار عمومی و رای مردم قرار داده؛ با هر دلیل و نیتی عزم ریاست جمهوری دارد و با نشان دادن شناسنامه می‌خواهد نشان دهد که شرط اول یعنی «ایرانی الاصل» بودن را دارد.

ثبت تصویر از رجال سیاسی در حین ثبت نام در انتخابات و یا رای دادن پای صندوق های رای بیش از دو دهه است که چنان فراگیر شده که در روزهای منتهی به رویدادهای سیاسی همچون ثبت نام داوطلبان، رقابت تنگاتنگی هم بین چهره‌های سیاسی و هم بین رسانه‌ها آغاز می‌شود تا بهترین عکس را در لحظه ثبت کنند.

این ماراتن عکس یادگاری برای ثبت نام بخصوص در انتخابات ریاست جمهوری که تعداد نامزدها کمتر هستند و باید خود را در معرض دید و آزمون همه مردم ایران در داخل و خارج بگذارند، نمود بیشتری می یابد.ادامه این گزارش را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی انقلابی بزرگ در دولت سیزدهم انجام شد، گفت: بیش از هشت هزار میلیارد تومان تجهیزات در مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

سعید کریمی در افتتاح بخش های بیمارستان کودکان مفید افزود: در حوزه بهداشت و درمان تحول بزرگی در دولت سیزدهم انجام شد به‌طوریکه ۱۶ هزار تخت بستری اطفال که از این تعداد ۴ هزار تخت تخصصی است، در این دوره به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه ۲۴ بیمارستان در حوزه کودک فعال است، اظهار داشت: در حوزه ماندگاری پزشکان نیز طی ۲ سال اخیر کای پزشکی سه برابر شد، در حالیکه در دوره های دیگر تعرفه های پزشکی چنین رشدی نداشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: پنج سال بود که اجازه نفس کشیدن به پزشکان ما نمی دادند و با افزایش تورم درآمد آنها ثابت بود، الان دستمزد آنها افزایش چشمگیری یافته و سقف پزشکان برداشته شده و برای ماندگاری پزشکان نیز علاوه بر حقوق ثابت ، مبلغی هم برای آنها روزانه در نظر گرفته شده است‌.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

نحوه انتخاب رشته، پذیرش و مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای نحوه انتخاب رشته، چگونگی پذیرش و مزایای تحصیل در آخرین روزهای انتخاب رشته برای این دانشگاه را اعلام کرد.

دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای با تبریک به متقاضیانی که این دانشگاه را برای تحصیل در دوره کارشناسی انتخاب کرده و علاقه مند به شغل شریف معلمی هستند، چند نکته را درباره نحوه انتخاب رشته، چگونگی پذیرش و همچنین مزایای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان به اطلاع شرکت کنندگان در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو - معلم رساند که به جزییات آن در ادامه اشاره می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

برای نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها نیازی به ارائه اصل کارت ملی نیست

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک و شماره ملی انجام می‌شود و نیازی به ارائه اصل کارت ملی یا شناسنامه نیست.

مهدی رضایی، درباره تصویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر الزام ارائه اصل کارت ملی برای دریافت دارو در داروخانه‌ها افزود: چنین دستورالعملی از طرف سازمان بیمه سلامت ایران صادر نشده و بیمه‌شدگان می‌توانند فقط با ارائه کد رهگیری نسخه الکترونیک و شماره ملی به متصدی داروخانه، نسبت به نسخه‌پیچی اقدام کنند.

وی ادامه داد: یکی از مزایای طرح نسخه الکترونیک از ابتدا، تسهیل فرآیند دریافت خدمات برای بیمه‌شدگان بوده و سازمان بیمه سلامت ایران نیز همواره در مسیر برطرف کردن موانع و مشکلات احتمالی بیماران قدم بر می‌دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

اجرای بیش از ۴۰ طرح برای ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی

رئیس سازمان ملی مهاجرت از اجرای طرح جامع ساماندهی اتباع و مهاجران خارجی در کشور خبر داد و گفت: در این برنامه جامع شامل ۴۰ طرح است که به صورت همزمان اجرایی می شود.

عبدالله مبینی در نشست مدیران کل اتباع استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: این طرح ها شامل مواردی چون جمع آوری و بازگشت اتباع غیرمجاز، انسداد مرز، اصلاح صدور روادید، تشدید جرایم بازدارنده، اجرای طرح وثیقه و کفالت کارفرمایان و بکارگیرندگان اتباع مجاز است.

معاون وزیر کشور از برنامه طراحی اطلس مشاغل استان‌ها در مناطقی که اتباع امکان حضور دارند، خبر داد و گفت: ساماندهی اتباع در حوزه‌های متعدد از دیگر مواردی است که در دستور کار قرار گرفته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

۱۲۶۳ کلاس درس در استان تهران تحویل آموزش و پرورش شد

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران گفت: سال گذشته ۱۱۱ مدرسه در قالب هزار و ۲۶۳ کلاس درس ساخته شد و در اختیار ادارات کل شهرستان‌های استان تهران و شهر تهران قرار گرفت.

عباس زارع در نشست خبری اظهار داشت: از مجموع این تعداد واحد آموزشی ساخته شده در سال گذشته، ۸۶ مدرسه مربوط به شهرستان‌های استان تهران و ۲۵ مدرسه نیز در شهر تهران بوده است.

وی افزود: ۱۰ در صد این مدارس در بازه زمانی کمتر از ۶ ماه تحویل داده شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

آیت‌الله رئیسی به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان دادن به آنان معتقد بود

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی خانواده و زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید به ارتقای جایگاه زنان و ضرورت میدان دادن به آنان معتقد بود و کارنامه دوران مدیریتی ایشان در همه حوزه‌ها، این موضوع را نشان می‌هد.

فهیمه فرهمندپور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید تاکید کرد: اگر مسئولان به نحوی عمل کنند که پیوند آنها با پیکره عموم مردم روشن باشد، مردم نیز آنها را از خود می‌دانند و اینگونه در بزنگاه‌های تاریخی و اجتماعی احساسات خود را ابزار می‌کنند.

وی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در آیین تشییع و تدفین رئیس جمهور شهید، به خوبی پیوند نظام حکمرانی در جمهوری اسلامی و مردم را نشان داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

آغاز ثبت‌نام پایه‌ هفتمی‌ها از اول تیر/هنرستان و مدارس خاص مشمول محدوده جغرافیایی نیستند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از اول تیر و ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه دهم در مدارس از نیمه تیرماه آغاز می‌شود.

محمد مهدی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره زمان و چگونگی ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس هر ساله در قالب پروژه مهر انجام می شود که امسال نیز با برنامه ریزی های انجام شده این روند برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی از ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز شده و از یکم تیرماه نیز فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم متوسطه اول را خواهیم داشت.

وی افزود: دانش آموزان میان‌پایه، هم پس از اعلام نتایج امتحانات نهایی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود در همان مدرسه یا مدرسه دیگری اقدامات لازم را انجام دهند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

رشد ۳۵ درصدی جمعیت حیات‌وحش در مراکز تکثیر

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در مدت ۲ سال گذشته جمعیت گونه‌های جانوری گوزن زرد ایرانی، گورخر ایرانی، آهو و جبیر در مراکز تکثیر و پرورش، در استان‌های مختلف کشور در مجموع ۳۵ درصد رشد داشته است.

حفاظت از گونه های حیات وحش جزو برنامه های اصلی سازمان حفاظت محیط زیست است که در اجرای آن بر مشارکت مردم تاکید فراوان دارد، بر این اساس چندین تفاهم نامه با بخش خصوصی امضا شده که بخشی از آنها اجرایی شده اند، اجرای آنها موجب شده تا جمعیت گونه هایی مانند گوزن زرد ایرانی، گورخر ایرانی، آهو و جبیر در مراکز تکثیر افزایش یابد.

البته منظور از این تعداد افزایش حیات وحش در طبیعت نیست بلکه در مراکز تکثیر گونه های در معرض خطر انقراض است که تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می کنند و این قطعا در افزایش جمعیت حیات وحش در طبیعت هم تاثیرگذار خواهد بود چون طبق برنامه سازمان حفاظت محیط زیست تعدادی از آنها در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی می شوند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

علائم هشدار دهنده گرمازدگی/چگونه به فرد گرمازده کمک کنیم؟

گرمازدگی جدی‌ترین شکل آسیب گرمایی است و با اینکه در اکثر موارد، عارضه‌ی خفیفی به شمار می‌رود اما عدم رسیدگی به آن می‌تواند حتی موجب مرگ شود، گرمازدگی شدید می‌تواند باعث آسیب جدی به مغز و سایر اندام‌های داخلی نیز شود، این مسئله عمدتا افراد بالای ۵۰ سال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، دانستن علائم گرمازدگی و روش‌های کنترل آن، به مهار این عارضه در فصل تابستان کمک شایان می‌کند.

خطر گرمازدگی با افزایش دمای هوا بیشتر می شود، مشکل گرمازدگی که در اثر گرمای زیاد هوا بروز می کند، باید به سرعت شناسایی و تحت درمان قرار بگیرد، چون می تواند عواقب خطرناکی برای سلامتی در پی داشته باشد.به گفته متخصصان، افراد کهنسال، نوزادان و نیز افرادی که نوع خاصی از داروها را مصرف می‌کنند، بیشتر مستعد ابتلا به گرمازدگی هستند.گرمازدگی به سرعت بروز می‌کند و در صورت بروز کردن، نیاز به درمان فوری دارد تا آسیبی متوجه فرد گرمازده نشود.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

خرید بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی/داوطلبان انتخابات و عکس یادگاری

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha