۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85495914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور منتخب اندونزی: مایل به اعزام نیروی صلحبان به غزه هستیم

تهران- ایرنا- رئیس جمهوری منتخب اندونزی و وزیر دفاع فعلی اعلام کرد که این کشور در صورت نیاز و برقراری آتش‌بس، مایل به اعزام نیروی صلحبان به باریکه غزه است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی»، پرابوو سوبیانتو روز شنبه در نشست امنیتی شانگری- لا در سنگاپور بیان کرد که پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای آتش بس در غزه یک گام در جهت درست است.

رئیس جمهوری منتخب اندونزی گفت که جاکارتا مایل به پذیرش و درمان یک هزار مجروح فلسطینی است که بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه زخمی شدند.

پرابوو که به تازگی هدایت دولت اندونزی را بر عهده گرفته است، تاکید کرد: جاکارتا از همه تلاش‌ها و اقدامات برای ایجاد راه حل دو دولتی در خاورمیانه حمایت می‌کند. ما آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه و نیروهای حافظ صلح برای حفظ آتش‌بس (در غزه) هستیم. 
 
وی پیگیری صلح، امنیت، ثبات و رفاه را سنگ بنای تعاملات بین المللی برای اندونزی دانست و افزود که تنها با گفت و گو و همکاری می‌توان به این اهداف دست یافت. 
 
«درگیری‌های مداوم در سراسر جهان، به ویژه در اوکراین و غرب آسیا» به عقیده پرابوو نیاز به گفت و گوی مستمر را برجسته می‌کند و به گفته او «بدون همکاری پایدار، صلح پایدار نمی‌تواند به دست آید.» 
 
وی با اشاره به ارائه طرحی که در زمان تصدی خود در سمت وزیر دفاع اندونزی در نشست سال گذشته شانگری- لا مطرح کرده بود، بیان کرد: من هنوز متعقد هستم که آتش بسی که در نشست سال گذشته برای اوکراین پیشنهاد کردم منطقی، مرتبط و ضروری است. 
 
او از چین و ایالات متحده و متحدان غربی آن خواست که به عنوان قدرت‌های بزرگ به مسئولیت های رهبری خود پایبند باشند.

رئیس جمهوری منتخب اندونزی اضافه کرد: ما متقاعد شده‌ایم که آنها نه‌تنها می‌توانند با هم همزیستی داشته باشند، بلکه می‌توانند برای خیر عمومی بشریت همکاری کنند. 
 
پرابوو بر این عقیده است که قدرت بزرگ، مسئولیت‌های بزرگی به همراه دارد؛ ملی گرایی باید با انسانیت متوازن و میهن پرستی باید با خرد و احترام ملایم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha