۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85495923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار متر تور غیر مجاز صیادی در سد «کوچری» گلپایگان کشف شد
عکس تزیینی است

اصفهان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست گلپایگان گفت: سه هزار متر تور غیر مجاز صیادی در زیستگاه آبی سد «کوچری» گلپایگان از ابتدای امسال تاکنون کشف و ضبط شده است.

شهاب برهانی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به غیرمجاز بودن صید در سد کوچری گلپایگان، افزود: فصل تخم‌گذاری آبریان بطور معمول در چهار ماه نخست سال است و ماهی‌ها در حاشیه گرمِ پهنه آبی به راحتی گرفتار تور صیادان می‌شوند به‌همین دلیل در این بازه زمانی با افزایش صیدهای‌ غیرمجاز مواجهیم.

وی با بیان اینکه حدود هفت هزار متر تور غیر مجاز صیادی پارسال در سد کوچری گلپایگان کشف شد، ادامه داد: میزان کشف و ضبط تور غیرمجاز در فصل بهار پارسال حدود ۲ هزار و پانصد متر بود.

برهانی با اشاره به کشف و ضبط ۶۰۰ متر تور غیرمجاز در روزهای نخست خرداد امسال گفت: ۲ گروه متخلف در زیستگاه آبی سد کوچری و تحت حفاظت محیط زیست توسط محیط‌بانان شناسایی شدند و ضمن ضبط ادوات صیادی، پرونده قضایی برای آن‌ها تشکیل شد.

وی با اشاره به شرایط مناسب ذخایر آبزیان سد کوچری افزود: کپور، سوف و هامور غالب آبزیان مورد توجه برای صیدِ صیادان در فصل تخم‌گذاری هستند اما از مردم درخواست می شود کمک حال محیط زیست باشند و تا زمانی که مجوز صادر نشده است، از صید غیرمجاز دوری کنند.

برهانی تصریح کرد: افراد زیادی برای تفریح به سد کوچری می‌روند و برای ماهیگیری از لَنسر(چوب ماهی‌گیری نیزه‌دار) استفاده می‌کنند که این کار نیز غیرمجاز است و تذکرات لازم به ‌آن‌ها داده می‌شود اما با ماهیگیری بوسیله تور به شدت برخورد می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، سد کوچری در هشت کیلومتری جنوب غربی گلپایگان در سال ۱۳۹۵ با هدف تامین آب آشامیدنی درازمدت شهرهای دلیجان، ساوه ، قم، خوانسار، خمین، گلپایگان، محلات، نیمور، سلفچگان و شهرک پردیسان قم به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha