۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85495926
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پرداخت ۴۷۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در کلاله

گنبدکاووس- ایرنا- رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله گفت: از محل هزار و ۱۰۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی ابلاغی سال مالی جاری که تا تیرماه ادامه دارد ۴۷۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان واجد شرایط این شهرستان پرداخت شد.

محمد سرگلزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مبلغ تسهیلات تبصره ۱۸ را هزار و ۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به دلیل وجود برخی موانع مرتبط با قوانین بانکی، تاکنون فقط ۴۰۰ میلیارد ریال به ۲۶۰ نفر از مجموع ۶۲۷ متقاضی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین وام مشاغل خانگی کلاله ابلاغی سال قبل ۸۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۴۸ نفر موفق به دریافت ۷۰ میلیارد ریال شدند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله با توجه به اینکه فرصت باقی مانده برای پرداخت این تسهیلات تا تیرماه امسال است از بانک‌ها خواست همکاری بیشتری در این رابطه داشته باشند.

سرگلزایی افزود: انتظار می‌رود با توجه به درخواست متقاضیان و پیگیری مجموعه مدیریت استان و فرمانداری اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی امسال کلاله در مقایسه با سال گذشته افزایش یابد.

وی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در کلاله، بیان کرد: نرخ بیکاری شهرستان ابتدای سال گذشته ۱۲.۸ درصد بوده که با جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال به ۱۰.۲ درصد رسید که انتظار داریم امسال نیز کاهش نرخ بیکاری ادامه‌دار باشد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله تعهد اشتغال امسال این شهرستان را هزار و ۴۶۱ نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد: این مهم با همکاری و تلاش بانک‌های عامل و اعضای کارگروه تحقق یابد.

سرگلزایی یادآور شد: تعهد اشتغال کلاله سال گذشته هزار و ۳۵۲ نفر بود که با تلاش دستگاه‌ها و بانک‌های عامل، به هزار و ۵۹۹ نفر رسید ‌و معادل ۱۱۸ درصد افزایش است.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha