هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در مازندران هشدار داد

ساری- ایرنا - هواشناسی مازندان با اشاره به شکل‌گیری و تقویت جریانات شمالی سطح زمین نسبت به وزش باد شدید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و آسیب به سازه های کم مقاوم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی روز شنبه با صدور هشدار سطح نارنجی زمان وقوع این سامانه ناپایدار جوی را از شامگاه امشب تا فردا یکشنبه اعلام و پیش بینی کرد که آسمان مازندران در طی این مدت با رگبار باران، رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی را در مناطق مختلف مازندران عنوان کرد و نسبت به وقوع گرد و خاک محلی، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، خسارت به سازه ‌های کم مقاوم و سست بنیان، شکستن شاخ و برگ درختان در طی این مدت هشدار داد.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و رعایت جوانب احتیاط در هنگام ترددهای جاده ای به شهروندان توصیه کرد نسبت به مقاوم سازی سازه‌های کم نقاوم و سست بنیان و سربرداری و هرس درختان اقدام کنند.

هواشناسی نسبت به وزش باد شدید در مازندران هشدار داد
براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران در ارتفاعات صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و از شب با افزایش ابر، وزش باد به نسبتا شدید و رگبار و رعد و برق و در مناطق ساحلی و جلگه ای نیز نیمه ابری همراه با غبار رقیق و وزش باد و از شب با وزش باد شدید، افزایش ابر به ویژه در غرب با رگبار پراکنده و احتمال رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

وضعیت جوی مازندران در روز یکشنبه نیمه ابری گاهی ابری همراه با کاهش نسبی دما، وزش باد به نسبت شدید و به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده، روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری و روزهای سه ‌شنبه و چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش دما در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پراکنده و روزهای پنجشنبه و جمعه نیز صاف تا نیمه ابری با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha