شهرک های صنعتی البرز در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مشارکت کنند

کرج - ایرنا - استاندار البرز با بیان اینکه مهارت افزایی دانش آموزان و دانشجویان کلید ورود به بازار است،گفت: شهرک های صنعتی استان باید در غنی سازی اوقات فراغت این قشرها مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، "مجتبی عبداللهی" روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز افزود: مشارکت صنایع البرز به امر آموزش مهارت ها و جذب دانش آموزان و دانشجویان تاثیر بسزایی در آماده سازی آینده سازان برای ورود به بازار کار دارد.

وی با بیان اینکه اکنون بخشی از صنایع استان البرز با کمبود نیروی انسانی مواجه است،گفت: حضور دانش آموزان و دانشجویان در فصل تابستان به کاهش مشکل نیروی انسانی این واحدها کمک می کند و حتی زمینه برای جذب آنان در سالهای فارغ التحصیلی فراهم خواهد کرد.

عبداللهی گفت: انتظار می رود وزارت آموزش و پرورش برنامه کلانی برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ابلاغ کند تا بتوان براساس یک چشم انداز درست برای این قشر برنامه ریزی کرد.

استاندار البرز افزود: طرح هایی همچون طرح کاد که اوایل انقلاب توسط شهید رجایی اجرایی شد، دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی و شناخت توانمندی های خود هدایت می کند.
وی بیان کرد: دانشجویان نیز باید از نزدیک با محیط کار در واحدهای صنعتی آشنا شده و به مهارت های مرتبط با رشته تحصیلی خود نزدیک شوند.
عبداللهی با تاکید بر ضرورت تسریع در تحقق تعهدات آموزش و پرورش و نوسازی مدارس البرز تا پایان دولت سیزدهم، تاکید کرد: باید در روند ساخت مدارس سرعت بیشتری داشته باشیم.

استان البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز و افزون بر۲۰۰ هزار دانشجو دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha