۲۰ پرونده تخلف آرد فروشی نانوایی‌ها در استان مرکزی تشکیل شد

اراک - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: طرح هوشمندسازی توزیع آرد یارانه‌ای در استان مانع فروش خارج از شبکه آرد شد با این حال ۲۰ پرونده تخلف نانوایان استان مربوط به عرضه خارج از شبکه آرد در تعزیرات تشکیل و بررسی شد.

به گزارش ایرنا، «سعید نوراللهی» روز شنبه در حاشیه کارگروه آرد و نان استان در جمع خبرنگاران، افزود: اختلاف زیاد نرخ آرد یارانه‌ای و آزاد می‌توانست محل سوءاستفاده و آرد فروشی توسط نانوایی‌ها شود که در نهایت نیاز نان جامعه تامین نمی‌شد و باید برای این مشکل راهکاری ارائه شود.

وی ادامه داد: تعریف طرح نانیوا که مربوط به مدیریت آرد یارانه‌ای است تا حد قابل توجهی از بروز تخلف جلوگیری کرد، با این طرح نانوایان به میزان پخت خود آرد دریافت می‌کنند و از آرد فروشی جلوگیری می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: باوجود تعریف این طرح، سال گذشته ۲۰ پرونده تخلف مربوط به عرضه خارج از شبکه آرد توسط نانوایی‌های استان به این اداره کل ارجاع داده شد.

نوراللهی با بیان اینکه بیشترین تخلف استان طبق پرونده‌های ارجاعی به اداره کل تعزیرات، مربوط به نانوایی‌ها است، عنوان کرد: بیشترین تخلف نانوایی‌ها مربوط به تعطیلی خودسرانه برای دور زدن طرح مذکور و آرد فروشی بود که به این طریق هم از یارانه نانوایی استفاده و هم آرد را در بازار به نرخ آزاد به فروش برسانند.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی خودسرانه بیشترین تخلف نانوایی‌های استان مرکزی است

۶ هزار و ۶۰۰ بازرسی از نانوایی‌های استان مرکزی انجام شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به نانوایی‌ها قبل از اجرای طرح در استان، گفت: بیش از ۹۹ درصد نانوایانی که ادعا می‌کنند میزان آرد دریافتی آن‌ها کاهش یافته به دلیل تخلف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha