معاون فرماندار گناباد: متقاضیان تسهیلات بانکی این شهرستان با مشکلات زیادی مواجهند

گناباد-ایرنا- معاون سیاسی،اجتماعی و امنیتی فرماندار گناباد با اشاره به این که محدودیتهای بانک‌ها مشکلات زیادی برای متقاضیان تسهیلات در بخشهای مختلف شامل مسکن و اشتغال در این شهرستان ایجاد کرده است روان سازی پرداخت تسهیلات بانکی و رفع موانع این بخش را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حسن شریفی مقدم روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود:‌ تعداد زیادی از متقاضیان تسهیلات بانکی در طول ماه با مراجعه به فرمانداری از وجود مشکلات و موانع و محدودیت بانکها در اخذ تسهیلات گله مند هستند.

وی نام گذاری امسال به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" را یادآور و کاهش محدودیتهای بانکها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان در بخشهای مختلف از جمله مسکن و اشتغال را خواستار شد.

او با اشاره به تحقق ۱۳۰ درصدی تعهد اشتغال شهرستان گناباد در سال گذشته از بانکها خواست که با روان سازی ارایه خدمات و پرداخت تسهیلات، بستر جهش تولید و رونق اقتصادی و سرمایه گذاری این شهرستان را افزایش دهند.

وی از دستگاههای اجرایی تخصصی در حوزه اشتغال خواست که در معرفی رسته های شغلی برای اخذ تسهیلات به ظرفیتهای خاص این شهرستان و کم آب طلب بودن آنها توجه کنند و با توجه به استمرار معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی از معرفی رسته های شغلی و سرمایه گذاری نیازمند به مصرف آب زیاد بپرهیزند.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد نیز با اشاره به این که بخش زیادی از تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی به طور کامل در اختیار این مدیریت قرار نمی گیرد و به صورت جداگانه به افراد متقاضی پرداخت می شود گفت: این مساله موجب توزیع و هزینه کرد غیر هدفمند تسهیلات یاد شده می شود.

اسماعیل قربانی افزود:‌ اگر منابع اعتباری تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی به صورت مستقیم در اختیار مدیریت جهاد کشاورزی گناباد قرار بگیرد این مدیریت با توجه به شناخت و نیازها و اولویتهای توسعه و سرمایه گذاری این بخش تسهیلات فوقیاد شده را به صورت هدفمند در اختیار افراد متقاضی دارای شرایط قرار می دهد و این خود در افزایش اثربخشی و بهره وری سرمایه گذاری کشاورزی نقش زیادی دارد.

وی ادامه داد:سال گذشته ۷۳ میلیارد ریال منابع اعتباری تسهیلات اشتغالزایی بخش کشاورزی در اختیار این مدیریت قرار گرفت در حالی که سهم بخش صنعت و معدن از تسهیلات اشتغال این شهرستان ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بود که توجه به بخش کشاورزی در توزیع تسهیلات باید مد نظر باشد.

سید جعفر احمدی رییس اداره تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گناباد نیز گفت:‌ سهمیه این شهرستان از تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته ۱۸ میلیارد ریال بود که با پیگیریهای انجام شده به ۴۸ میلیارد ریال افزایش یافت و در نهایت ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن جذب شد.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

سه هزار و ۴۰۰ واحد صنفی از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد فعال است و حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha