روحیه خدمت به محرومان مهمترین ویژگی شهید جمهور بود

اراک - ایرنا - قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: روحیه خدمت به مردم به خصوص محرومان مهمترین ویژگی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «جعفر صباغیان» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در اراک، افزود: شهید رئیسی شاگرد مکتب امام راحل بود و همان‌طور که امام به محرومان جامعه نگاه ویژه داشتند، شهید رئیسی هم از هر موقعیتی برای خدمت‌رسانی به این قشر از جامعه استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رییسی درد مردم را می دانست و راهکارهایی که ارایه می کرد برای مردم شیرین و دلچسب بود چرا که در تلاش بود تا کشور از ریشه و پایه ساخته شود به همین دلیل به شریف ترین جایگاه رسید.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) میراث ماندگار امام راحل است که ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف رسیدگی به امور محرومان تاسیس شد و آیت‌الله رییسی نیز همواره دغدغه محرومان را داشت.

صباغیان به سابقه کار رییس جمهور شهید در آستان استان قدس رضوی اشاره کرد و ادامه داد: آیت‌الله رییسی در تولیت آستان امام رضا (ع)به فکر افراد کم درآمد در مشهد مقدس بود و زمینه حضور و زیارت افراد نیازمند در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) را فراهم کردند.

وی به جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجوی کمیته امداد کشور با حضور شهید آیت‌الله رئیسی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شهید رئیسی با روحیه انقلابی مرد میدان عمل بود و اتفاقات بسیار خوبی ذر دوره ریاست جمهوری ایشان در کشور رقم خورد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: این نهاد انقلابی در حوزه‌های اشتغال، مسکن و فرهنگی اقدامات خوبی انجام دادهه و در حوزه توانمندسازی مددجویان نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است برنامه‌های مدونی تدوین کرده است.

صباغیان با اشاره به کاهش مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: کم شدن مددجویان طبق آمار به معنای کم‌شدن افراد نیازمند نیست.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به خدمات این نهاد مردمی اشاره کرد و گفت: هر ساله ۱۰۰ هزار جهیزیه در راستای قانون جوانی جمعیت به مددجویان اهدا می‌شود.

صباغیان افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) باید ورودی و خروجی داشته باشد و امکانات لازم برای توانمندسازی مددجویان فراهم شود و نباید مددجویان در این نهاد رسوب کنند بلکه باید توانمند شوند و سپس از این مجموعه خارج شوند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به تقویت ارتباط این نهاد انقلابی در استان‌ها با خیران تاکید کرد و گفت: پیگیری دقیق برای توانمندسازی مددجویان، توجه به اشتغال، تعامل با بانکها، تحقق مشارکت مردمی با توجه به ظرفیت صنعتی استان و تکریم ارباب رجوع را از دیگر محورهای فعالیت کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

در این آیین «مهدی عبادی»به عنوان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به مدت ۲ سال معرفی و از «مجید مومنی» مدیرکل اسبق این نهاد انقلابی تقدیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha