۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85496157
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاکید دفتر نتانیاهو بر تداوم جنگ علیه نوار غزه

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 85496157
تاکید دفتر نتانیاهو بر تداوم جنگ علیه نوار غزه

تهران-ایرنا- در شرایطی که جامعه جهانی خواستار توقف نسل‌کشی در نوار غزه است، دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر تداوم جنگ علیه این منطقه تاکید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری فلسطینی «سما»، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر در بیانیه ای اعلام کرد کابینه در تلاش برای بازگردان اسرای صهیونیست است و به همین منظور، نخست وزیر، تیم مذاکره کننده را مامور ارائه طرحی برای رسیدن به این هدف کرد.

دفتر نخست وزیر رژیم اشغالگر در عین حال، مرحله بندی عملیات نظامی در نوار غزه را به معنای توقف جنگ ندانست و اعلام کرد: جنگ تا از بین بردن کامل توانایی حکومت و قدرت نظامی حماس و بازگشت همه اسرای (صهیونیست) ادامه می یابد.

دفتر نتانیاهو افزود: اسرائیل هیچ گونه توافق آتش بس دائمی را تا زمانی که شروط تل آویو به طور کامل عملی نشود، نخواهد بست و ایده موافقت با چنین آتش بسی قبلا از اجرای این شروط، قابل قبول نیست.

این موضعگیری درپی آن انجام شد که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در سخنانی درباره جنگ علیه نوار غزه گفت که رژیم اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده و این پیشنهاد از طریق قطر به جنبش حماس ارسال شده است.

بایدن افزود: تمرکز روی پایانی پایدار برای این جنگ بوده است. جنگی که همه گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) را آزاد، امنیت اسرائیل را تضمین، شرایط بهتری را در نوار غزه بدون (به زعم بایدن) قدرت حماس ایجاد می‌کند و زمینه را برای یک راه‌حل سیاسی فراهم می‌کند که آینده بهتری را برای اسرائیلی ها و (به زعم بایدن) فلسطینی ها به طور یکسان فراهم می کند.

بایدن با بیان اینکه «می داند عده ای در اسرائیل (سرزمین اشغالی فلسطین) با این طرح مخالفت خواهند کرد»، ادامه داد: این واقعا یک لحظه تعیین کننده است.

به گزارش ایرنا، ناکامی رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در نوار غزه یعنی از بین بردن جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست اسیر در نزد رزمندگان مقاومت فلسطین، فشارهای داخلی بر کابینه نتانیاهو نیز را افزایش داده است.

اختلاف نظر سران سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی درباره حمله زمینی ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه و موج مخالفت های جهانی با آن نیز بر این فشار افزوده است.

صهیونیست ها با برگزاری روزانه تظاهرات خواهان بسته شدن توافق با مقاومت فلسطین برای تبادل اسیران هستند. در برهه کنونی، درخواست برای استعفای نتانیاهو و انحلال کابینه و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی نیز شدت گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha