جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: به آنچه بایدن پیشنهاد می‌کند، اعتمادی نیست

تهران - ایرنا - جبهه مردمی برای آزادی فلسطین امروز (شنبه) در بیانیه‌ای ضمن ابراز بی‌اعتمادی به پیشنهاد آتش‌بس از سوی بایدن، تاکید کرد که هر معامله یا پیشنهادی که امکان ادامه جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم فلسطین را تحمیل کند، بی‌ارزش است.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه ای با اعلام این مطلب، افزود: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شریک اصلی در تجاوز، جنگ نسل کشی علیه مردم غزه و جنایات جنگی علیه مردم فلسطین است و به آنچه او پیشنهاد می کند، اعتمادی نیست.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ادامه داد: موضع در مورد هر پیشنهادی به آنچه توقف کامل تجاوز، عقب نشینی رژیم اشغالگر اسرائیل، رفع محاصره و بازسازی [مناطق آسیب دیده] را تضمین کند، بستگی دارد.

پیش‌تر بایدن در سخنانی درباره جنگ علیه غزه گفته بود که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده که از طریق قطر به حماس ارسال شده است.

رئیس جمهور آمریکا، ادعا کرد: پیشنهاد جدید اسرائیل نقشه راه برای آتش بس پایدار و آزادی همه گروگان‌ها (اسیران) است.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین ساعاتی پیش در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) جزئیات طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی برای آتش‌بسی را که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است، منتشر کرد.

مرحله اول این طرح شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از آنها، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

در عین حال جنبش حماس در واکنش به طرح اعلام شده توسط رئیس جمهور آمریکا برای آتش‌بس در غزه، اعلام کرد که این جنبش از هر طرحی که منجر به توقف دائمی جنگ و خروج کامل نظامیان صهیونیست از غزه شود، استقبال می‌کند.

حماس در این بیانیه بر آمادگی برای تعامل مثبت و سازنده با هر طرحی که مبتنی بر آتش‌بس دائم، خروج نیروهای اشغالگر از غزه، بازسازی این باریکه، بازگشت آوارگان به خانه‌های خود و دستیابی به توافقی جدی برای مبادله اسرا مشروط به پایبندی رژیم صهیونیستی به آن باشد، تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت حدود هشت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha