امام جمعه ایلام بر ایجاد مرکز غربالگری سرطان در این استان تاکید کرد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه اهمال مدیران حوزه درمان، سلامت و بهداشت مردم پذیرفتنی نیست، گفت: ایجاد مرکز پیشگیری، غربالگری و تشخیص بیماری‌های خاص نظیر انواع سرطان‌ در استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام" اله‌نور کریمی‌تبار" روز شنبه در دیدار با اعضای مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا، با تاکید بر ضرورت فراهم کردن زمینه اقامت همراهان بیمار در مراکز درمانی، اظهار کرد: احداث مرکز تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر بخش‌های تخصصی، فضای لازم برای اقامت همراهان بیمارانی که از راه دور به این مرکز مراجعه می کنند نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طراحی و ساخت این مرکز، نگاه توسعه محور برای افزودن بخش‌های دیگر در سال‌های آینده نیز لحاظ شود، افزود: نگاه و عملکرد مدیران در حوزه سلامت، بهداشت و درمان و خدمات رسانی به بیماران بسیار مهم و تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: اهمال‌کاری و تنگ‌نظری از مدیران در راستای خدمات رسانی مطلوب به مردم، در حوزه بهداشت و درمان پذیرفته نیست و مدیران این بخش باید نهایت تلاش و پیگیری‌های لازم را برای در دسترس قرار دادن امکانات و تجهیزات درمانی را داشته باشند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار خواستار شروع به فعالیت دستگاه کلونوسکوپی در مراکز درمانی دولتی برای ارائه خدمات رسانی به بیماران شد و نسبت به پرداخت به موقع حقوق پزشکان نیز تاکید کرد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مسئولان استان برای جذب اعتبارات و تامین تجهیزات مراکز درمانی، باید ارتباط موثری با وزارتخانه و نهادهای مرتبط با تخصیص اعتبار و بودجه داشته باشند.

وی با قدردانی از عملکرد مؤسسه محکم در این استان، بیان کرد: مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا از ظرفیت خیرین سلامت برای تامین کمک هزینه بیماران یا تجهیزات درمانی مورد نیاز استان استفاده کند.

امام جمعه ایلام بر ایجاد مرکز غربالگری سرطان در این استان تاکید کرد

مدیرعامل مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا نیز در این دیدار با بیان اینکه یک هزار و ۱۰۰ بیمار و مددجو استان تحت پوشش این مؤسسه قرار دارند، اظهار کرد: سال گذشته این موسسه ۲۰ میلیارد ریال کمک هزینه به بیماران پرداخت کرده است.

"غلامرضا علیمحمدی" افزود: پارسال ۲۳۰ نفر بیمار تحت پوشش با حمایت این موسسه بیمه تکمیلی شدند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین نیازهای استان ایجاد مرکز غربالگری و تشخیص زودهنگام، پیشگیری و تشخیص سرطان و بیماری های لاعلاج است که برای این منظور بیش از ۴۰۰ متر زمین مورد نیاز است.

به گفته علیمحمدی امسال هم پرداخت ۲۰ میلیارد ریال کمک هزینه به بیماران تحت پوشش در دستور کار است که این رقم در برابر حجم نیازهای بیماران سرطانی و لاعلاج اندک است.

امام جمعه ایلام بر ایجاد مرکز غربالگری سرطان در این استان تاکید کرد

به گزارش ایرنا، این جلسه با هدف تأمین زمین و راه‌اندازی یک مرکز تشخیص زود هنگام و غربالگری سرطان به عنوان یکی از نیازهای اساسی در استان تشکیل شد.

عدم وجود مراکز رادیوتراپی و پزشکی‌ هسته‌ای در استان ایلام به چالشی بزرگ برای بیماران خاص و دارای سرطان تبدیل شده است که مجبور به مراجعه به استان‌های همجوار برای انجام مراحل درمان می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha