گلستان آماده مقابله با حوادث ناشی از باد و توفان شدید است

گرگان - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان گفت: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر وزش شدید باد در استان به ویژه در نواحی شرق، دستگاه‌های خدمات‌رسان مرتبط به حالت آماده‌باش درآمدند.

نعمت‌الله حاجی‌زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نشست اضطراری با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط استانی از جمله شرکت توزیع برق، مخابرات، شهرداری‌ها و راهداری برگزار و توصیه‌های لازم را برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از باد شدید ارائه شد.

وی یادآور شد: طبق گزارش هواشناسی استان سرعت وزش باد ۸۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده که از شنبه شب آغاز و تا صبح فردا ( یکشنبه ) ادامه خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر این، با توجه به افزایش دما در منطقه و همزمانی آن با برداشت محصولات کشاورزی، از جهادکشاورزی استان خواسته شده توصیه‌های لازم را برای آتش‌نزدن کاه و کلش به بهره‌برداران منطقه داشته تا شاهد حریق و خسارت ناشی از آن نباشیم.

به گفته حاجی زاده، چند روز گذشته به علت سهل‌انگاری در گمیشان یک مورد آتش‌سوزی در حدود ۶ هکتار از زمین‌های زیرکشت گندم رخ داد که با اقدام به موقع دستگاه‌های مرتبط و ایجاد آتش بُر ضمن مهار آتش، از سرایت آن به سایر زمین‌های زیرکشت جلوگیری شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز گفت: جنگل‌های هیرکانی در این استان شمالی برای پیشگیری از آتش سوزی احتمالی در روزهای گرم پیشرو، تحت پایش نیروهای یگان حفاظت است.

عیسی گلبینی مفرد اظهار کرد: ۵۰۰ نفر از نیروهای این اداره کل به ویژه یگان حفاظت در شهرستان‌های تابعه در آماده باش بسر می‌برند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، عملیات ایجاد آتش‌بُر در زمین های مشترک کشاورزی و عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان با نظارت نیروهای یگان حفاظت و همراهی دهیاران و جوامع محلی و رعایت اولویت آغاز شده که تاکنون برای ۱۰۵ کیلومتر از مرزهای مشترک، آتش بُر ایجاد شده تا از سرایت آتش به جنگل‌های هیرکانی پیشگیری شود.

طبق گزارش هواشناسی استان گلستان، براساس الگوهای پیش بینی هواشناسی از عصر امروز( شنبه ۱۲ خرداد) تا فردا شاهد وزش باد نسبتا شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، طوفان و گرد و خاک در استان خواهیم بود.

این اداره کل با صدور هشدار نارنجی، ضمن ایجاد اختلال در تردد جاده‌ای، تحکیم سازه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، خودداری از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و انجام تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از حوادث احتمالی توصیه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha