۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85496290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ روستای خراسان‌شمالی از آب شرب پایدار بهره‌مند می شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۷۰ روستای استان در قالب طرح جهاد آبرسانی تا پایان امسال از آب شرب پایدار و بهداشتی بهره‌مند می شوند.

رضا عطایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جهاد آبرسانی به روستاها از طرح های خوبی است که در دولت سیزدهم برای تامین آب پایدار وارد فاز اجرا شد و سهم خراسان شمالی از این طرح ۱۶۴ روستا است.

وی افزود: این طرح آبرسانی در قالب چهار مجتمع روستایی «پایین دست شیرین دره»، «کهنه جلگه»، «پرسه سو» و «زیدرسرانی» در استان اجرا می شود و تاکنون ۱۹ روستا در این طرح از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: هزینه کل اجرای طرح جهاد آبرسانی در خراسان شمالی پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه اجرا می شود.

عطایی با اشاره به نوسازی شبکه های فرسوده آبرسانی در خراسان شمالی، گفت: ترمیم و نوسازی ۱۲۰ کیلومتر از شبکه های فرسوده آب در خراسان شمالی امسال در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: : با برنامه ریزی های انجام شده و تخصیص اعتبارات لازم تلاش می شود با اصلاح شبکه های فرسوده از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یادآور شد: سالانه ۸۵ میلیون متر مکعب آب از ۵۸۰ حلقه چاه، قنات، چشمه و سه سد شیرین دره، بیدواز، و بارزو استحصال، تصفیه و بعد از ذخیره سازی در ۶۶۰ باب مخزن به حجم ۳۰۰ هزار متر مکعب از طریق هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در میان ۲۶ شهر و ۷۵۰ روستا توزیع می شود.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

۳۵۸ هزار و ۲۹۸ مشترک آب و فاضلاب در سطح استان از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha