۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۰۰
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85496336
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بیروت: زمان خروج اسرائیل از اراضی اشغالی لبنان فرا رسیده‌است

تهران- ایرنا- در پی اظهارات جمعه شب رئیس جمهوری آمریکا درباره پیشنهاد جدید توافق آتش‌بس، وزارت خارجه لبنان امروز (شنبه) ضمن استقبال از این اظهارات، بر ضرورت خروج رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: اظهارات بایدن درباره ضرورت متوقف کردن جنگ در غزه، عقب نشینی اسرائیل و تبادل اسرا، فرصت و پنجره‌ای برای اجرای راهکار «دو دولتی» است.

وزارت امور خارجه لبنان تاکید کرد که ابتکار عمل‌های مربوط به بازگرداندن آرامش به مرزهای جنوبی لبنان باید شامل اجرای برنامه جامع قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت باشد.

قطعنامه ۱۷۰۱ که در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ (مرداد ۱۳۸۵) در سازمان ملل تصویب شد، خواستار پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: اکنون زمان آن رسیده است که اسرائیل از سرزمین‌های اشغالی باقی مانده لبنان از جمله «مزارع شبعا» و «تپه‌های کفرشوبا» خارج شود و نقض حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان پایان دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب در سخنانی درباره جنگ علیه نوار غزه گفت که رژیم صهیونیستی پیشنهاد آتش‌بس جدیدی را ارائه کرده و این پیشنهاد از طریق قطر به جنبش حماس ارسال شده است.

بایدن افزود: تمرکز روی پایانی پایدار برای این جنگ بوده است. جنگی که همه گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) را آزاد، امنیت اسرائیل را تضمین، و شرایط بهتری را در نوار غزه بدون قدرت حماس ایجاد می‌ کند و. همچنین زمینه را برای یک راه‌حل سیاسی فراهم می‌کند کهو آینده بهتری را برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به طور یکسان فراهرقم می‌ک زند.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha