۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۱۸
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85496706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نتانیاهو زیر منگنه وزیران تندرو/ بن گویر و اسموتریچ او را به سرنگونی دولت تهدید کردند

تهران-ایرنا-رسانه های رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کردند که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی تهدید کردند در صورت موافقت با طرح جو بایدن برای مبادله اسرا، دولت را سرنگون خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، بن گویر گفته این طرح به معنی پیروزی فلسطینیان بوده و خطری امنیتی برای "اسرائیل" است.

او همچنین تاکید کرد: پذیرش این طرح، پیروزی مطلق نه، بلکه شکست مطلق است و ما هرگز اجازه توقف جنگ بدون نابودی کامل حماس را نمی‌دهیم.

بن گویر اعلام کرد که در صورت موافقت نتانیاهو با طرح ارائه شده، دولت را سرنگون خواهیم کرد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع آگاه شنبه شب اعلام کرد که تل آویو پذیرفته که در مرحله نخست توافق آتش‌بس و مبادله اسرا، در مورد موضوع پایان جنگ مذاکره صورت گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه (۱۱ خرداد) ادعا کرد که رژیم صهیونیستی یک پیشنهاد جدید برای برقراری آتش‌بس و تبادل اسرا ارائه کرده و از طرفین خواست این فرصت را از دست نداده و بر سر این پیشنهاد به توافق برسند؛ پیشنهادی که شامل آزادی اسرای صهیونیست و بازسازی غزه است.

بر اساس این طرح ادعایی، ابتدا یک آتش‌بس ۶ هفته‌ای برقرار خواهد شد که در این بازه زمانی حماس و رژیم صهیونیستی برای یافتن راهی برای پایان جنگ مذاکره خواهند کرد. با این‌ حال، اگر مذاکرات بیشتر از ۶ هفته به طول بینجامد، آتش‌بس موقت تا زمان حصول یک توافق نهایی برای پایان جنگ، تمدید خواهد شد.

رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مرحله اول این طرح ۳ مرحله‌ای رژیم صهیونیستی که ادعا می‌کند تحویل حماس شده است، شامل آتش‌بس کامل، خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از نواحی پرجمعیت در غزه، آزادی برخی از اسیران و تحویل اجساد برخی از اسیران، بازگشت غیرنظامیان فلسطینی به منازل خود در غزه و افزایش کمک‌های انسانی می‌شود.

همچنین مرحله دوم این طرح نیز شامل پایان دائمی خصومت‌ها، تعامل برای آزادی اسیران باقی‌مانده و خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از غزه است.

این طرح در مرحله سوم نیز شامل طرح عمده برای بازسازی غزه و تحویل اجساد اسیران به خانواده‌هایشان است.

این درحالی است که پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم برای حفظ حیات سیاسی خود، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

صهیونیست‌ها همچنین به بهانه نابودی حماس به شهر مرزی رفح واقع در جنوب نوار غزه، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند حمله‌ور شده و تاکنون دها فلسطینی را به شهادت رسانده است. ‌بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۲ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha