۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85496811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگاه رادیولوژی غیر مجاز در کلینیک دامپزشکی زنجان پلمب شد

زنجان - ایرنا -معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان از پلمب یک دستگاه غیرمجاز رادیولوژی فاقد مجوزهای لازم در یکی از درمانگاه‌های دامپزشکی خبر داد.

علی مردانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: انجام هرگونه فعالیت در ارتباط با منابع مولد اشعه مستلزم اخذ پروانه اشتغال از سازمان انرژی اتمی است.

مردانی افزود: این موضوع از مفاد قانون حفاظت در برابر اشعه و پیرو مصوبات میان سازمان دامپزشکی کشور و سازمان انرژی اتمی است که با هدف حفاظت از کارکنان، مراجعه کنندگان، نسل های آینده و محیط زیست اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع،‌ تمامی مراکز تشخیصی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی دارای دستگاه رادیولوژی باید برای دریافت پروانه اشتغال از دفتر حفاظت در برابر اشعه مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور اقدام کنند.

به گفته این مسوول، هرگونه واردات، نقل و انتقال و نصب دستگاه‌های رادیولوژی به اخذ مجوزهای مربوط از این دفتر نیاز دارد و فعالیت دستگاه های فاقد مجوز ممنوع است و جرم تلقی می‌ شود.

وی خاطر نشان کرد:دستگاه واحد مذکور با توجه به حساسیت موضوع و اخطارهای قبلی اداره تشخیص و درمان دامپزشکی زنجان به این واحد درمانی و دریافت نکردن پاسخ مناسب با دستور مراجع قضایی پلمب شد.

هم اکنون حدود ۹۰ مرکز دارویی، درمانی و آزمایشگاه دامپزشکی بخش خصوصی در استان زنجان با اخذ مجوز از سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha