حرکت کاروان دو امدادی و رکاب زنی از قم تا مرقد مطهر امام راحل

قم - ایرنا - هم‌زمان با فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، کاروان دو امدادی و رکاب زنی بسیجیان و پاسداران قمی باهدف تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل و بزرگداشت شهدای خدمت تا مرقد مطهر معمار کبیر انقلاب به حرکت در آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همه ساله و هم‌زمان با سالروز ارتحال امام راحل ویژه‌برنامه‌های مختلفی در سطح استان قم به همت گروه‌های مردمی و نهادهای فرهنگی به اجرا در می‌آید که یکی از این برنامه‌های باسابقه حرکت دو امدادی و همچنین رکاب زنی دوچرخه‌سواران قمی است.

کاروان دو امدادی حرکت خود را از دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) اصفهان آغاز می‌کند و پس از ورود به شهر قم و تشرف به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) به‌سوی مرقد امام راحل روانه می‌شود.

حرکت کاروان دو امدادی و رکاب زنی از قم تا مرقد مطهر امام راحل

همچنین کاروان دوچرخه‌سواری نیز با حضور شماری از بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی همه ساله حرکت خود را از محل سپاه استان قم آغاز و به‌سوی مرقد مطهر پیر خمین به حرکت در می‌آید.

معاون تربیت‌بدنی لشکر عملیاتی ۱۷ علی ابن ابی‌طالب (ع) روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: حرکت کاروان دو امدادی " عاشقان حسینی، زائران خمینی" در آستانه سی و پنجمین سالگرد امام راحل (ره)، به سمت حرم امام خمینی (ره) در حال حرکت است.

عباس کمیجانی گفت: کاروان دو امدادی "عاشقان حسینی، زائران خمینی" بعد از ورود به شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س)، گلزار شهدای علی ابن جعفر (ع) و منزل خانواده تعدادی از شهدای معزز حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: این کاروان همه ساله به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره)، حرکت خود را از دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) نیروی زمینی سپاه، از استان اصفهان با پشت سر گذاشتن شهرهای مختلف به سمت حرم امام راحل (ره) آغاز می‌کند

حرکت کاروان دو امدادی و رکاب زنی از قم تا مرقد مطهر امام راحل

رکاب زنی از سپاه علی بن ابی‌طالب (ع) تا حرم امام خمینی (ره)

معاون تربیت‌بدنی لشکر عملیاتی ۱۷ علی ابن ابی‌طالب (ع) در خصوص ویژه‌برنامه رکاب زنی تا حرم امام راحل (ره) نیز عنوان کرد: این برنامه در آستانه بزرگداشت سالگرد امام راحل (ره) و باهدف تجدید عهد با آرمان‌های امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای خدمت به‌خصوص رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و به‌منظور ارتقای سلامت و آمادگی جسمانی برگزار می‌شود.

حرکت کاروان دو امدادی و رکاب زنی از قم تا مرقد مطهر امام راحل

حرکت کاروان دو امدادی و رکاب زنی از قم تا مرقد مطهر امام راحل

وی افزود: ویژه‌برنامه رکاب زنی از سپاه پاسداران استان قم و با بدرقه مسئولان و فرماندهان سپاه و لشکر آغاز و رکاب‌زنان پس از عرض ارادت به ساحت مطهر شهدای مدافع حرم در بهشت حضرت معصومه (س) به سمت حرم امام راحل (ره) حرکت کردند.

معاون تربیت‌بدنی لشکر ۱۷ علی ابن ابی‌طالب (ع) خاطرنشان کرد: این برنامه از ۱۰ سال قبل تاکنون همه ساله از حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز و تا حرم امام خمینی ره اجرا می‌گردد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha