رئیس‌جمهورِ شهید، همت بالایی در رفع مشکل مردم داشت

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: عده‌ای به موضوع ساخت ۴ میلیون مسکن که توسط آیت الله رئیسی بیان شد، انتقاداتی مطرح می‌کردند اما این اقدام حاکی از همت بالای رئیس جمهور شهید برای رفع مشکل مردم بود.

به گزارش خبرنگار علم و آموزش ایرنا، عبدالله معتمدی امروز (یکشنبه) در آیین برنامه اجرایی مسکن و دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبایی اظهارداشت: وقتی ایت الله رئیسی گفتند ۴ میلیون مسکن خواهند ساخت بسیاری باور نداشتند و انتقاد کردند؛ اما باید توجه داشت آن سخنان نشان از همت بالای ایشان داشت و موجب شد مردم با این روند همراه شوند.

وی ادامه داد: مسکن دار شدن برای فاقدان مسکن تنها نفع اقتصادی ندارد بلکه آرامشی که از این جهت ایجاد می‌شود خیلی باارزش است.

معتمدی بیان کرد: ۲۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ فرمان کلنگ زمینی مسکن دانشگاه علامه طباطبایی در کرج صادر شد و در ۲۳ اردیبهشت ماه امسال به کمیسیون ماده پنج رفت و تغییر کاربری داده شد. اکنون تقاضا داریم کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

رییس دانشگاه علامه گفت: مشکل ما این است که ۱۳۰۰ نفر تقاضا در بخش مسکن دانشگاه داشتیم اما درخواست هم اکنون به ۱۳۵۰ نفر رسیده است و امیدوارم مساعدت شود تا محدودیت برطرف شود. امیدوارم با مسکن دار شدن همکارانی که دغدغه مسکن دارند شاهد رفع مشکل موجود باشیم.

وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم با اشاره به رشد تولید مسکن در دولت سیزدهم گفت: نرخ رشد تولید مسکن در بخش مسکن از منفی ۱۳.۵ در سال ۹۹ به ۴.۸ در سال ۱۴۰۲ رسیدیم بی شک نشان از همت و پیگیری رئیس جمهور شهید داشت. 


مهرداد بذرپاش گفت: دولت شهید رئیسی در بخش مسکن اساتید و  دانشگاهیان پیگیری‌های زیادی برای مسکن‌دار شدن بخش قابل توجهی از دانشگاهیان انجام داد و بخش قابل توجهی هم توسط دانشگاه‌ها انجام شد. بیش از هزار هکتار زمین از جامعه دانشگاهی تامین شد و بخشی را نیز دولت تامین کرد. 


وی اظهارداشت: در یکی دو سال گذشته حدود یکصد هزار هکتار در شهرها و روستاهای کشور زمین وارد مدار ساخت مسکن و پروژه بزرگ نهضت ملی مسکن کردیم و این برای اولین بار در تاریخ ایران است.  این در حالی است که در پروژه مسکن مهر میزان زمینی که وارد مدار ساخت شد هشت هزار هکتار بود و این چرخه ورود زمین در مدار ساخت هم اکنون متوقف نشده و ادامه دارد. 

به گزارش ایرنا، برنامه اجرایی مسکن دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی امروز در این دانشگاه و با حضور «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «عبدالله معتمدی» رئیس دانشگاه علامه طباطبایی،‌اساتید و کارمندان دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha