مانعی برای واردات ماشین آلات معدنی مورد نیاز وجود ندارد

تبریز- ایرنا- سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه آماده کمک به واردات ماشین آلات معدنی هستیم، گفت: هیچ مانعی برای واردات ماشین آلات معدنی مورد نیاز به استان وجود ندارد و دولت تلاش ویژه ای در این زمینه دارد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای فرآوری معادن در استان گفت: باید بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم کنیم تا منابع جذب شده تحول ایجاد کند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی به عنوان استان با ظرفیت بالای معادن در طرح زنجیره ارزش راهبردی توسعه انتخاب شده است، اعلام کرد: در حال حاضر ۵۲ ماده معدنی در استان وجود دارد که این مواد معدنی قابلیت بهره‌برداری و استخراج دارند.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: برخی از مواد معدنی استان از نظر شکل‌گیری و ذخایر و ویژگی‌های اقتصادی نه تنها در منطقه بلکه حتی در دنیا ارزش بالایی دارد.

سرتیپی با بیان این که متاسفانه حوزه معدن در آذربایجان‌شرقی مقداری مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: غیر از ظرفیت‌های معدنی مس سونگون باید بر روی تمام مجموعه‌های مواد معدنی استان سرمایه‌گذاری کنیم تا نتیجه مطلوبی را در این حوزه به دست آوردیم.

وی اظهار کرد: به منظور توسعه بخش معدن باید کارهای ستادی، مطالعاتی و میدانی انجام شود تا افزایش سرمایه‌گذاری نتایج مثمرثمری را ایجاد کند چون که این بخش می‌تواند بر روی بخش بزرگی از اقتصاد استان تاثیر بگذارد.

سرتیپی با اعلام اینکه صاحبان معادنی که فعالیت ندارند سلب صلاحیت می‌شوند، تاکید کرد: تعیین تکلیف معادن راکد یکی از برنامه‌های کلیدی و در واقع نخستین گام اداره کل صمت در حوزه معدن است و به همین منظور ۳۳۱ محدوده معدنی در استان از طریق مزایده واگذار می شود.

وی گفت: محدوده‌های معدنی به مزایده گذاشته شده تقریبا شامل تمام مواد معدنی است.

دبیر شورای معادن آذربایجان شرقی ادامه داد: گام دوم در این حوزه دعوت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های معدنی و اقتصادی کشور و منطقه‌ای است تا ظرفیت‌های این استان را به نحو احسن معرفی کنیم.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید اکتشافات سطحی معادن را با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته توسعه دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha