۵۶ هکتار از مزارع و زمین‌های کشاورزی گیلانغرب در آتش سوخت

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار گیلانغرب گفت: ۵۶ هکتار از مزارع و زمین‌های کشاورزی حومه این شهرستان روز یکشنبه دچار آتش‌سوزی شد.

علیرضا نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر این حادثه ۵۶ هکتار شامل ۱۵ هکتار مزارع گندم آبی، یک و نیم هکتار جو دیم و ۴۰ هکتار پسماند کشاورزی (جار ) دچار آتش سوزی شد.

وی با بیان اینکه دلیل وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است، گفت: بلافاصله با شروع آتش سوزی با حضور کشاورزان، دستگاه های امدادی و ماشین آلات اطفای حریق، آتش نشانی شهرستان های گیلانغرب، اسلام آباد غرب، دالاهو، نیروهای نظامی و مردمی آتش مهار شد.

فرماندار گیلانغرب در ادامه گفت: طبق قانون آتش زدن پسماندهای کشاورزی ممنوع است و در صورت مشاهده طبق قانون با متخلفان برخورد می شود از این رو کشاورزان پس از پایان برداشت محصول با شخم زدن زمین ها آن را برای کشت دوم آماده کنند.

برداشت گندم از سطح ۳۰ هزار هکتار از مزارع آبی و دیم شهرستان گیلانغرب آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود با عملکرد ۲ تن در هکتار در مجموع بیش از ۶۰ هزار تن محصول گندم از مزارع گیلانغرب برداشت شود که نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

شهرستان گیلانغرب ۴۱ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد و سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha