۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85497006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجازات دانشجویان آمریکایی معترض حامی فلسطین از طریق عدم ارائه مدرک

تهران- ایرنا- پس از آنکه هیات مدیره دانشگاه شیکاگو در آمریکا از ارائه مدرک به چند نفر از دانشجویان معترض حامی فلسطین خودداری کرد، ده‌ها دانشجو در اعتراض به این اقدام از این دانشگاه بیرون آمدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه واشنگتن تایمز، پس از آنکه دانشگاه شیکاگو از دادن مدرک چهار تن از دانشجویان این دانشگاه را به دلیل شرکت در اعتراضات ضد اسرائیلی دریغ کرد، ده‌ها دانشجوی معترض از دانشگاه شیکاگو خارج شدند.

گفته می‌شود همزمان با این اعتراض، شعارهای «نسل‌کشی را متوقف کنید» جمعی از دانشجویان نیز سر داده می شد و برخی هم پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و برخی دیگر نیز چفیه‌هایی را به نشانه همبستگی با فلسطینی‌ها بر روی لباس‌های خود انداختند.

به گفته گروه دانشجویی دانشگاه شیکاگو، چهار دانشجو در روزهای اخیر از طریق ایمیل مطلع شدند که ارائه مدارک تحصیلی آنها برای اعلام نتیجه روند انضباطی مربوط به شکایات ناشی از برپایی چادرهای اعتراضی در محوطه دانشگاه متوقف می‌شود.

یکی از دانشجویان معترض با صدور بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: وقتی در فلسطین و غزه هستند کسانی که دیگر هرگز فرصت ادامه تحصیل نخواهند داشت و هرگز دیپلم نخواهند گرفت، دیپلم من چه ارزشی دارد؟ چه کسی قرار است برای آنها بجنگد؟

براساس مطلب درج شده در این روزنامه آمریکایی، دانشجویان دانشگاه‌های سراسر آمریکا از جمله دانشگاه های هاروارد و ماساچوست و همچنین دانشجویان اروپایی در هفته‌های اخیر با برپایی چادرهای اعتراضی، خواستار توقف داد و ستد با اسرائیل و شرکت‌های حامی جنگ در غزه شده اند.

در دانشگاه شیکاگو که در تاریخ ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) تمامی چادرهای اعتراضی برچیده شد، مدیران در ابتدا رویکردی سهل‌گیرانه در پیش گرفتند. اما اندکی بعد اعلام کردند که اعتراض ها از خطوط مشخص شده عبور کرده و باعث نگرانی‌های فزاینده در مورد امنیت شده است.

در این میان هزاران دانشجو و اعضای هیات علمی با امضای طوماری خواستار اعطای مدرک از دانشگاه شداند و بیش از ۱۲ عضو شورای شهر شیکاگو نیز در نامه ای خواسته اند که مدارک دانشجویی به دانشجویان ارائه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha