طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل در ۳۶۰۰ مدرسه اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش درباره طرح زیست مسجدی گفت: امسال ۳۶۰۰ مدرسه طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل (زیست مسجدی) را اجرا می‌کنند.

به گزارش ایرنا از معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح زیست مسجدی اظهار کرد: از سال‌های گذشته طرحی با عناوین مختلف مانند سه میم یا طرح پیوند مدرسه، مسجد و منزل در مدارس سراسر کشور در حال اجرا است که تاکنون حدود ۳ هزار مدرسه در جوار مسجد این طرح را اجرا کرده اند و در سال تحصیلی جاری ۳۶۰۰ مدرسه در جوار مسجد، این طرح را اجرا می کنند.

وی ادامه داد: گزارشاتی از نهادهای مختلف داریم که طرح های مختلفی با عناوین متفاوت و با هدف تقریبا مشترک در حال اجراست؛ همه این موارد با هدف تحقق زیست مسجدی برای دانش آموزان دنبال می شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتباط بین مدرسه و مسجد با اهداف مختلف توسط دستگاه های مختلف انجام می شود، تصریح کرد: با راه اندازی کارگروه زیست مسجدی به دنبال این هستیم که با هم افزایی و استفاده از ظرفیت و بسترهای نهادهای مختلف این موضوع را از نظر کمّی و کیفی ارتقا دهیم.

باقری بیان کرد: ۳۶۰۰ مدرسه در جوار مسجد نمازهای ظهر خود را در مسجد محل برگزار می کنند و گاه جشن تکلیف و محافل انس با قرآن همچنین جلسات گفتمان دینی را در مساجد برگزار می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که با تلاش و همراهی اعضای این کارگروه مشترک و اهتمام کنش گران مساجد و استفاده از ظرفیت آنان و نیز تسهیل گری آموزش و پرورش دانش آموزان بیشتری در قالب این طرح تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: با اجرای این طرح در صدد تحقق یکی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه فرمودند نکته دیگر تشویق دانش آموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکت آفرین و نورآفرین است، مثل مساجد، مثل هیات ها؛ خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha