۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85497086
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲ پایگاه انتقال خون گیلان در تعطیلات فعال است

۱۵ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۳
کد خبر: 85497086
۲ پایگاه انتقال خون گیلان در تعطیلات فعال است

رشت - ایرنا - مدیر پزشکی انتقال خون گیلان گفت: ۲ پایگاه انتقال خون رشت و لاهیجان در تعطیلات برای اهدای خون در استان فعال است.

دکتر گیتی ایزدی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ، خیابان آزادگان جنب پارک اندیشه اداره کل انتقال خون گیلان و پایگاه انتقال خون لاهیجان در خیابان امام خمینی (ره) جنب بیمارستان ۲۲ آبان از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ برای اهدای خون مردم نوعدوست فعال هستند.

وی ضمن قدردانی از مردم برای مشارکت در این کار خداپسندانه افزود: از ابتدای سال جاری تا ۱۲ خرداد ۲۱ هزار و ۷۶۷ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۳۸۰ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با اشاره به افزایش ۶.۴ درصد اهدای خون در مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان ۱۸ هزار و ۷۲۶ نفر مرد و ۶۵۴ نفر زن هستند.

وی اظهار کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در گیلان ۱۰ هزار و ۸۱۶ نفر اهداکننده مستمر و پنج هزار و ۶۷۸ نفر باسابقه هستند و ۲ هزار و ۸۸۶ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیربودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha