شهردار: تلفات ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه کاهش ۶۰ درصدی داشته است

کرمانشاه- ایرنا- شهردار کرمانشاه گفت: تعداد جانباختگان تصادفات در ۱۶ نقطه حادثه خیز معرفی شده توسط پلیس راهور در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ نفر بوده است که این آمار با توجه به اقدامات ترافیکی انجام گرفته به ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است و این یعنی کاهش ۶۰ درصدی تصادفات را در نقاط مذکور داشته‌ایم.

به گزارش ایرنا؛ «نادر نوروزی» روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک استان کرمانشاه افزود: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه در ۱۶ نقطه حادثه خیز که توسط پلیس راهور به شهرداری اعلام شده اقدامات اساسی انجام داده که به موجب آن باعث کاهش تعداد جانباختگان در این نقاط شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر تصادفات در شب و بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد و با نصب تابلوهای محدودیت سرعت هشدارهای لازم به رانندگان داده شده است. دانستن این نکته هم ضروری است که در بزرگراه‌ها حداقل و حداکثر سرعت پیش بینی شده که اگر سرعت از مقدار ۷۰ کیلومتر برساعت کمتر باشد این خود حادثه ساز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیونی استان را در خود جای داده و هشت منطقه شهرداری دارد.

بیش از ۶۸۰ هزار دستگاه خودرو در استان کرمانشاه وجود دارد که ۶۵ درصد از آنها در شهر کرمانشاه در حال تردد است و براساس اعلام پلیس راهور به ازای هر سه نفر در این استان یک دستگاه خودرو موجود است.

شهردار: تلفات ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه کاهش ۶۰ درصدی داشته است

شهردار کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: بیشترین تاکید پلیس راهور در بحث تصادفات مربوط به نصب تجهیزات معبر مانند دوربین کنترل سرعت، حفاظ ایمنی، سرعت گیر، علائم و تابلوهای معبر است که در این راستا توانسته ایم ۱۷ سامانه دوربین ثبت تخلفات در بزرگراه‌ها و بخش مانیتورینگ ترافیک پلیس راهور را نیز راه اندازی کنیم و در ۱۶ نقطه معرفی شده توسط پلیس راهور تنها سه نقطه به اصلاح هندسی نیاز داشته است که توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری اصلاح هندسی انجام و اجرایی شده است.

نوروزی عوامل انسانی را به عنوان مهمترین عامل تصادفات عنوان کرد و افزود: عدم استفاده از کلاه ایمنی و لباس متناسب راکبین موتورسوار و حرکات نمایشی و مارپیچ در بزرگراه‌ها و خیابان های شریانی از جمله عوامل اصلی تصادفات محسوب می شود که طبق دستورالعمل معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در شورای ترافیک استانداری می بایست رانندگان پر خطر به مقامات قضایی معرفی شوند.

وی به مهمترین اقدامات انجام شده توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: نصب دوربین ثبت تخلف، نصب استاپر در خطوط متعدد، نصب چراغ چشمک زن، پل عابر پیاده و خط کشی معابر از جمله اقدامات ترافیکی شهرداری کرمانشاه است.

شهردار: تلفات ۱۶ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمانشاه کاهش ۶۰ درصدی داشته است


دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه نیز در خصوص وضعیت برخورد با رانندگانی که با رانندگی پرخطر جان خود و شهروندان را به‌خطر می‌اندازند، اظهار کرد: آمار حوادث رانندگی در کشور چشمگیر است که شاید بخشی از آن مربوط به استاندارد نبودن محورها و خودروها باشد اما در این بین نباید از رفتار پرخطر برخی رانندگان در محورها غافل شد. این افراد علاوه بر به خطر انداختن جان خود و خانواده، جان سایر شهروندان را نیز به خطر می‌اندازند و جرایم رانندگی نیز به زعم بسیاری از افراد بازدارنده نیست.

«فردین سروش» در ادامه افزود: بایستی با آموزش‌های لازم از بروز حوادث جلوگیری کرد و با توجه به حرکات نمایشی و مارپیچ رانندگان پر خطر در خیابان های شریانی و بزرگراه‌ها، در این زمینه پلیس راهور در حوزه درون شهری و پلیس راه در حوزه ی برون شهری مسئولیت شناسایی رانندگان پرخطر را به عهده دارند.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان کرمانشاه در ادامه از مردم خواست برای کاهش تصادفات از پل های عابر پیاده ای که توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک راه اندازی شده است، استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha