تب تابستان فشار آب آشامیدنی قزوین را کاهش داد

قزوین - ایرنا - فشار آب آشامیدنی مشترکان شهر قزوین قبل از ورود فصل تابستان با کاهش شدیدی همراه شد که امورات روزمره شهروندان را با دشواری روبرو ساخت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هنوز فصل تابستان از راه نرسیده که افت فشار آب آشامیدنی در چند منطقه قزوین موجب شد تا شهروندان از کاهش کیفیت و حتی قطعی آب شرب خبر دهند.

در چند سال گذشته که تغییرات اقلیمی زمین را فرا گرفت به خصوص در فصل تابستان، ضرورت راهکارهای آبی پایدار برای برون رفت از این مشکلات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت، مشکلی که طی چند روز اخیر شهروندان با افت شدید فشار آب شرب رو به رو شدند، آن هم در شرایطی که هنوز به فصل تابستان وارد نشدیم، مردم را نگران و غافلگیر کرد.

یکی از ساکنان خیابان شهید بابایی قزوین می‌گوید: افت مکرر آب آشامیدنی ، زندگی را برای ما دشوار ساخته است، حتی با پمپ آب نیز از صبح تا شب آب شرب نداریم و شدت گرما و افت مکرر آب آن هم بدون اطلاع رسانی قبلی سبب شد که قبل از ورود تابستان دلهره بگیریم، چرا که از الان افت فشار در قزوین واقعا عجیب است.

یکی دیگر از شهروندان محله آزادگان (غیاث آباد) قزوین بیان می‌کند: از بامداد جمعه به طور ناگهانی شیر آب را که باز کردیم، اصلا آب نیامد و هنگامی که پمپ آب را نیز روشن کردیم، فشار آب بسیار کم بود که از مسوولان می خواهیم هر چه زودتر به این مساله رسیدگی کنند.

در همین حال به گفته قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ،۲ حلقه چاه با هدف جبران کمبود و افت فشار آب شرب در شهر قزوین وارد مدار بهره برداری قرار گرفته است.

تب تابستان فشار آب قزوین را کاهش داد

گرما، ذخیره آب مخازن قزوین را کاهش داد

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این خصوص به خبرنگار ایرنا می‌گوید: گرمای شدیدی که طی ۲ روز گذشته اتفاق افتاد سبب مصرف بیش از حد آب در قزوین شد و مخازن ذخیره ای شهر را به پایین ترین سطح خود کشاند.

مهدی حسینخانی ادامه داد: کاهش فشار آب در برخی از مناطق قزوین از جمله مالکانه در مینورد، پونک و مناطقی در مرکز شهر قزوین بیشتر دیده می شد که با تمهیدات همکاران این حلقه‌های چاه وارد مدار بهره برداری شد تا افت شدید فشار آب کم کم در برخی از مناطق مرتفع شده و روند طبیعی برقرار شود.

وی یادآور شد: با شروع فصل گرما و وارد شدن کولرهای آبی به مدار بهره برداری، با ۲۰ درصد افزایش مصرف روبرو هستیم که شهروندان باید با مدیریت مصرف خود کمک کنند تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین ضمن بیان روش‌های کنترل مصرف آب توسط شهروندان خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با کنترل نشتی کولرهای آبی، ایجاد سایه بان روی آن ها، جارو زدن حیاط به جای شستن با آب، کوتاه کردن زمان استحمام به هشت دقیقه، استفاده از لوازم کاهنده مصرف در شیرآلات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و سر دوش حمام، استفاده از کارواش برای شستشوی ماشین امکان استفاده از آب را برای مشترکان دیگر نیز فراهم سازند.

رهاورد: به نظر می رسد با توجه به فصل گرمای تابستان، صرفه جویی در مصرف آب به شکل همزمان با جرایم مالی و حتی محرومیت‌های اجتماعی همراه شود تا از این طریق بتوان آب را صحیح و به اندازه نیاز مصرف کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha