۱۰۳.۶ میلیون دلار کالا توسط تعاونی‌های استان اصفهان صادر شد

اصفهان- ایرنا- مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: ۱۰۳.۶ میلیون دلار کالای تولیدی در یک سال گذشته توسط تعاونی‌های استان بصورت مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای مختلف صادر شد.

روح‌الامین امیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان صادرات توسط ۳۲ شرکت تعاونی در استان اصفهان انجام شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان ادامه داد: کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هند، ترکیه، امارات، قطر، عمان، کویت، چین، روسیه و کانادا از جمله مقاصد صادرات محصولات شرکت های تعاونی این استان بوده اند.

امیری اظهار داشت: صادرات تعاونی‌های این استان شامل اقلام قرنیز و ابزار ساختمانی، اتصالات پولیکا، لوله و اتصالات پی وی سی، وازلین و پارافین، دیوارپوش و سقف کاذب، سرب، لوازم یدکی، گلاب و عرقیات، عسل، فلفل دلمه ای، پنیر پیتزا، تخم مرغ، ماهی قزل آلا، فرش دستباف، فرش ماشینی و گلیم، انواع تجهیزات روشنایی و سنگ گرانیت و تراورتن بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه صادرات بخش تعاون در شمار چهار استان برتر کشور قرار دارد، اضافه کرد: هدفگذاری صادرات این تعاونی‌ها در سال جاری نیز بیش از ۱۴۵ میلیون دلار است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌های اصفهان ایجاد شده و ۶ درصدی تعاونی‌های فعال کشور در این استان مستقر است.

حدود ۶ هزار و ۷۰۰ تعاونی فعال و غیرفعال و در دست اجرا در اصفهان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha