جهت‌گیری درست دانشجویان آمریکایی با تکیه بر نامه رهبری

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان آمریکایی خلا چارچوب ذهنی را در آنها برطرف و کمک‌ کرد جوانان جهت‌گیری مناسبی داشته باشند. 

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (هفتم اکتبر ۲۰۲۳)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام طوفان الاقصی را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند. از آغاز درگیری مستقیم و نظامی بین رژیم صهیونیستی و نیروهای حماس تا کنون بیش از ۳۶ هزار تن از مردم غزه شهید و بیش از ۸۱ هزار تن مجروح شده‌اند. اخبار منتشر شده از غزه حاکی از جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه است.

جنایات رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان‌ها، هدف قراردادن آمبولانس‌ها و حمله به اردوگاه آوارگان در رفح موجب واکنش بسیاری از مردم در کشورهای مختلف شده است و در این میان دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته در مخالفت با جنایت این رژیم در غزه خواهان تحریم کالاهای تولیدی این کشور یا کسب و کارهای طرف قرارداد با این رژیم تحصن و راه‌پیمایی‌های اعتراضی را در داخل و خارج دانشگاه برگزار کردند.

دانشگاه‌های آمریکا از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) صحنه اعتراضات جدی دانشجویان آمریکایی به اقدامات رژیم صهیونیستی همچنین برگزاری تحصن در همبستگی با مردم غزه و حمایت از فلسطین بوده است. آنها همچنین از روسای دانشگاه‌های خود می‌خواستند به صورت علنی از آتش بس در غزه حمایت کرده، سرمایه گذاری و همکاری با شرکت های صهیونیستی و تامین کننده تسلیحات ارتش این رژیم را متوقف و روابط دانشگاهی با این رژیم را قطع کنند. جنبش دانشجویی در آمریکا انگیزه اعتراضات مشابهی را در دانشگاه های انگلیس و اروپا و سایر کشورها از جمله هند و لبنان ایجاد کرده است. اما این اعتراضات با مقابله پلیس آمریکا روبه‌رو شده است و در نتیجه بسیاری از دانشجویان بازداشت شده‌اند.

در همین راستا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته (۹ خرداد) در نامه‌ای خطاب به دانشجویان با وجدان حامی مردم فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا، ضمن ابراز همدلی و همبستگی با اعتراضات ضدصهیونیستی این دانشجویان، آنان را بخشی از جبهه مقاومت دانستند و با اشاره به تغییر وضعیت و سرنوشت منطقه حساس غرب آسیا، بر ورق خوردن تاریخ جهان تأکید کردند.

جهت‌گیری درست دانشجویان آمریکایی با تکیه بر نامه رهبری

نامه رهبر انقلاب و پر کردن خلا ذهنی جوانان غرب

عبدالله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا اظهار داشت: یکی از پدیده‌های عصر حاضر که مورد توجه مجموعه‌ها قرار دارد این است که با وجود گسترش اطلاعات در فضای رسانه‌ای و دسترسی فراوان به اطلاعات نحوه درک، تجزیه و تحلیل و تعیین اینکه کدام اطلاعات درست و کدامیک نادرست است دشوار است.

وی ادامه داد: به عبارتی حجم زیاد اطلاعات باعث سردرگمی مردم می‌شود و در نتیجه افراد قادر نیستند حقیقت را از غیرحقیقت، واقعیت را از غیرواقعیت تشخیص دهند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در شرایطی که با هجمه‌ای از اطلاعات مواجه هستیم، نسل حاضر به ویژه دانشگاهیان نیازمند چارچوب ذهنی است که تا شرایط اطراف خود را بهتر درک کند.

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: آنچه در نامه رهبر عظیم الشان آمده است به نوعی خلا چارچوب ذهنی را برای تحصیل‌کردگان و جوانان غربی پر می‌کند.

معتمدی تاکید کرد: نامه رهبر انقلاب به دانشجویان و دانشگاهیان کمک می‌کند جهت‌گیری مناسبی در زندگی داشته باشند و این برای جامعه دانشگاهی به ویژه دانشجویان امیدوارکننده است.

وی اظهارداشت: حقیقت‌طلبی و عدالت‌طلبی جزء فطرت انسان است و همه ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و دانشجویان در آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی با اتکا به این فطرت از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha