۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۸
کد خبر: 85497275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنگ‌کنگ گسترش تجارت باز بین چین و آمریکا را خواستار شد

تهران- ایرنا- رئیس نهاد دارایی منطقه هنگ‌کنگ با اشاره به علاقه شرکت‌های چینی و آمریکایی به کشف مشتریان در بازارهای یکدیگر، گسترش تجارت باز و نوآوری مشارکتی بین پکن و واشنگتن را خواستار شد.

به گزارش ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، پل چان موپو رئیس دارایی هنگ‌کنگ روز یکشنبه با اشاره به تفاهم‌نامه‌های امضا شده با شرکای آمریکایی در زمینه هایی مانند بازارهای کربن، تامین‌مالی پایدار، مبادلات جوانان و توسعه استعدادها، اظهار داشت: کارآفرینان ۲ کشور با اشراف به فرصت‌های فراوان در حوزه‌های یکدیگر، علاقه زیادی به یافتن مشتریان جدید و همکاری در بازارهای یکدیگر نشان داده‌اند.

وی افزود: ظرفیت چنین همکاری‌های تصادفی نیست، بلکه ویژگی ها و مزایای ۲ منطقه موجب جذب کارآفرینان یکدیگر شده است.

چان با بیان اینکه شاهد امضای پیمان های همکاری شرکای آمریکایی و چینی هستیم که در زمینه‌های مختلف، سرمایه‌گذاری متقابل در فناوری و راه‌حل‌های اقلیمی را ترویج می کنند، تصریح کرد: موضوعات عملی همیشه عامل خوبی برای شروع همکاری‌های مثبت است.

وی با تاکید بر اینکه هنگ کنگ در زمینه انتشار اوراق قرضه سبز و پایدار در آسیا پیشتاز است و تحول سبز منطقه را آسان می‌کند، افزود: کالیفرنیا نیز تلاش‌هایی برای کاهش کربن در صنایع داشته است.

رئیس نهاد دارایی منطقه هنگ کنگ اضافه کرد: آمریکا و چین باید در توسعه فناوری سبز، از دیدگاه‌ها و ایده‌های جدید یکدیگر برای حل مشکلات بهره بگیرند.

چان تصریح کرد: سرمایه‌گذاران چینی و آمریکایی معتقدند که منطقه هنگ‌کنگ و کالیفرنیا در عین حال که شباهت‌های مشترکی دارند، از ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی برخودارند.

هنگ‌کنگ گسترش تجارت باز بین چین و آمریکا را خواستار شد

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازرگانان و سیاستمداران آمریکایی که با شما ملاقات داشته‌اند، نسبت به قانون جدید امنیت داخلی هنگ کنگ ابراز نگرانی کرده اند یا خیر؟ اظهار داشت: نگرانی آنها بر روی ثبات، محیط کسب و کار، تاثیر نرخ‌های بالای بهره و عملکرد بازار سهام و بازار املاک است که روی مسائل تجاری تاثیر می‌گذارد، نه مسائل داخلی هنگ کنگ.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha