قارداشی: نوشاد می‌تواند تاریخ‌سازی کند/ پرچمداری المپیک حق شهسواری بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس‌روی‌میز، گفت: موفقیت و مدال‌آوری در المپیک بسیار سخت است، اما نوشاد عالمیان با توجه به شرایطی که دارد، می‌تواند تاریخ‌سازی کند.

مهرداد علی‌قارداشی در گفت‌وگو با ایرنا درباره کسب سهمیه المپیک ملی‌پوشان تنیس روی میز، اظهار داشت: از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تا این دوره، توانستیم از مسابقات آسیای میانه در بخش مردان به سهمیه برسیم. یک بار هم در سال ۱۹۹۲، وایلد کارت گرفتیم. در بخش زنان هم این سومین بار است که ندا شهسواری توانست سهمیه المپیک را کسب کند. او پیش از این سهمیه المپیک لندن و ریو را به دست آورده بود.

وی افزود: با وجود سرمایه‌گذاری‌هایی که کشورهای قزاقستان و ازبکستان انجام داده‌اند، اما ایران توانست در هر دوبخش زنان و مردان به سهمیه برسد. ما در بخش مردان در سید ۲ و در بخش زنان سید ۵ بودیم اما دختران و پسران ما توانستند فراتر از انتظار ظاهر شوند و هر دو سهمیه را بگیرند.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز، عنوان کرد: سهمیه نوشاد عالمیان روز ۲۹ خرداد به صورت قطعی اعلام خواهد شد. با این حال وی به مسابقات اسلوونی و کرواسی خواهد رفت. هرچند حضور در این مسابقات تاثیری بر حضورش در المپیک ندارد. امیدوارم بعد از اینکه سهمیه ایران قطعی شد، به دنبال این باشیم تا تدارک خوبی برای ملی‌پوشان ببینیم و اردوهای داخلی و مسابقات بین‌المللی برای آنها در نظر بگیریم تا در المپیک بدرخشند.

وی درباره پرچمداری شهسواری در بازی‌های المپیک پاریس، یادآور شد: در ادوار گذشته بانوانی همچون زهرا نعمتی و هما حسینی که نخبه و افتخارآفرین بودند به این مهم رسیدند. این بار حق شهسواری بود تا به عنوان پرچمدار معرفی شود.

قارداشی گفت: ما برای نوشاد با این نتایجی که در مسابقات کسب سهمیه المپیک کسب کرده است، خیلی زودتر از نیما شانس مدال متصور شده‌ایم. اگر نوشاد در المپیک قرعه خوب بیاورد و در آن روز روی فرم باشد، می‌تواند به مدال برسد. نوشاد نفر سوم دنیا را شکست داد و کار سختی برای کسب مدال دارد اما اگر قرعه خوب باشد می‌تواند تاریخ‌سازی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha