۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85497339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد ریال طرح در بوشهر اجرا کرد

بوشهر- ایرنا - پنج طرح بندری با ۱۰ هزار و ۲۹۲ میلیارد ریال اعتبار در ارتباط ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز یکشنبه در این آیین اظهار کرد: در نزدیک به سه سال دولت سیزدهم طرح هایی ارزشمند در بنادر استان افتتاح و یا عملیاتی شده که این مهم گامی بلند برای رونق اقتصادی و توسعه دریامحور در بنادر استان بوشهر است.

«محمد شکیبی نسب» افزود: یکی از طرح‌های راهبردی استان بوشهر جاده دسترسی مجتمع بندری نگین به طول ۹.۵ کیلومتر و با یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار است که اکنون فاز نخست آن به طول ۴.۲ کیلومتر به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز تا پایان سال تکمیل می شود.

وی بیان کرد: احداث موج شکن های توسعه بندر کنگان با ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار همواره از مطالبات اصلی ساحل نشینان کنگانی بوده که این طرح در دولت شهید آیت الله رئیسی بهره برداری شده و بدون شک در بهبود معیشت مردم این شهرستان نقشی اساسی ایفا می کند.

شکیبی نسب عنوان کرد: بهره برداری از شناورهای جست وجو و نجات، پایش و بازرسی سواحل و آب های تحت حاکمیت استان بوشهر شامل شناورهای پایش یک و۲ و همچنین ۲ شناور ناجی در مجموع با پنج هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاحی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر محسوب می شوند.

وی افزود: چهارمین طرح تعمیر اساسی و حفظ وضعیت تاسیسات و ابنیه موجود در بندر بوشهر با ۲۹۷ میلیارد ریال اعتبار به شمار می رود که مهم ترین آن طرح تعمیر اساسی پایانه بین المللی مسافربری دریایی شهید حقگو متناسب با استانداردهای روز دنیا و جهت سفرهای بین المللی انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: پنجمین طرح افتتاحی شامل احداث یک پست اسکله ۹۰ متری با ۴۰۰ میلیارد ریال در بندر «محمدعامری» است که این پروژه به افزایش تخلیه و بارگیری این بندر کمک شایانی می‌کند.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: «اسکله بوالخیر»، «طرح جامع توسعه بندر گناوه»، «لایروبی کانال دسترسی بندر ریگ»، «احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر» و «فاز دوم جاده دسترسی و تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین» از جمله طرح های در دست احداث اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است که شماری از آنها امسال به بهره برداری می رسند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha