۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85497384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایجاد پنجمین شهرک صنعتی دزفول از مصوبات آیت الله رییسی در حال پیگیری است

دزفول – ایرنا- معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه دزفول ظرفیت‌های صنعتی این شهرستان را در شمال خوزستان بی‌بدیل دانست و گفت: ایجاد شهرک صنعتی شماره پنج دزفول از مصوبات سفر رییس جمهور شهید به سرعت در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، سید علی پژمان روز یکشنبه در نشست شیوه‌های مشارکت مردم در افزایش تولید در دفتر فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: دستگاه‌ها به جای مقصر جلوه دادن یکدیگر باید با کار و تلاش موانع تولیدکنندگان را رفع کنند.

وی با بیان اینکه تامین گاز شهرک صنعتی شماره چهار به طور مستمر و هفتگی دنبال می‌شود، ادامه داد: احیای واحدهای صنعتی یکی از دغدغه‌های بزرگ دولت سیزدهم بود و در این زمینه کارهای مهمی در کشور و خوزستان انجام شد.

خوشه‌های مدرن و موفق تولیدی در بخش مشاغل خانگی دزفول الگوبرداری شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه دزفول ظرفیت‌های صنایع دستی این شهرستان به ویژه کپوبافی را کم نظیر دانست و گفت: خوشه‌های مدرن صنعتی تولیدی در بخش مشاغل خانگی در برخی مناطق دزفول وجود دارد که به عنوان نمونه‌های موفق تولید و اشتغال باید برای جهش تولید در این شهرستان الگوبرداری شوند.

وی با بیان اینکه دولت برای ساماندهی تولید مجبور به قانون گذاری است ولی این قانون گذاری به معنای رقیب بودن دولت برای بخش خصوص نیست، افزود: دولت برای تسهیل صدور مجوزها، سامانه‌ای راه اندازی کرده که این سامانه کمک بسیار زیادی برای اخذ مجوزهای مورد نیاز تولید است.

مردمی سازی اقتصاد نیازمند راهکارهای علمی و عملی است

مسوول هیات اندیشه ورز بسیج دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه مشارکت مردم در اقتصاد نیازمند کار علمی است، اظهارکرد: بسیج با استفاده از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی به دنبال استخراج راهکارهای عملی و علمی برای مردمی‌سازی اقتصاد و تحقق شعار سال است.

غلامحسین پرهیزگار افزود: تاکنون نشست‌هایی با صنعتگران، کارآفرینان و نخبگان علمی شهرستان برای تحقق شعار سال و مشارکت مردم در تولید برگزار شده که پیشنهادها و راهکارهای متعددی در این زمینه استخراج شده است.

وی ادامه داد: استمرار برگزاری نشست‌های مشترک کارآفرینان و مسوولان، ‌توجیه و آموزش متقاضیان مشاغل تولیدی، توانمندسازی و آموزش در حین کار و فراهم کردن زیرساخت شهرک‌های صنعتی از جمله راهکارهای ارایه شده نخبگان و کارآفرینان دزفول برای مردمی‌سازی اقتصاد در این شهرستان است.

مسوول هیات اندیشه ورز بسیج دزفول بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی، ‌بهره گیری از ظرفیت مساجد و پایگاه‌های بسیج، انتقال تجربیات کارآفرینان پیشکسوت به جوانان و تبلیغات موثر برای توجیه نحوه مشارکت مردم و مسوولان از دیگر موارد مورد تاکید نخبگان علمی و صنعتی برای مردمی‌سازی اقتصاد است.

ایجاد پنجمین شهرک صنعتی دزفول از مصوبات آیت الله رییسی در حال پیگیری است

بسیج سازندگی از مشاغل خرد و خانگی حمایت می‌کند

سرهنگ پاسدار عبدالرحیم حکیمی مسوول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه مشاغل خرد و خانگی مورد توجه بسیج سازدگی است، گفت: شعار امسال بر مشارکت مردمی در اقتصاد تاکید دارد چرا که مردمی سازی اقتصاد گره گشای مسایل اقتصادی کنونی است.

وی با بیان اینکه بستر نقش آفرینی مردم در اقتصاد به ویژه مشاغل خرد تاکنون مهیا نبوده است، ادامه داد: بسترسازی نقش آفرینی مردم در عرصه‌های مختلف موجب تحول می‌شود.

تولید زنبورعسل و صنایع دستی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی دزفول است

مسوول بسیج سازندگی دزفول اظهارکرد: تولید زنبور عسل و صنایع دستی از جمله کپوبافی از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی دزفول است که توجه به این ظرفیت‌ها می‌توان فرصت‌های زیاد شغلی ایجاد کرد.

وی افزود: مجوزهای زیاد و دست و پا گیر، سنگ اندازی دستگاه‌ها در صدور مجوزها، تحمیل هزینه‌های سنگین به متقاضیان، بی‌توجهی به ظرفیت‌های غنی مشاغل خانگی و خرد و همچنین نقص در برخی سامانه‌های اقتصادی ملی از جمله موانع توسعه مشاغل خانگی و خرد است.‌

اعلام آمادگی بسیج سازندگی دزفول برای احداث شهرک بلدرچین

حکیمی‌فر با اشاره به وجود ظرفیت‌های بزرگ تولید بلدرچین در این شهرستان گفت: بسیج سازندگی دزفول در صورت تخصیص زمان، آمادگی احداث شهرک بلدرچین را در این شهرستان دارد.

وی با بیان اینکه سامانه‌هایی برای حذف موازی کاری ایجاد شده که خود این سامانه‌ها به دلیل نواقص فنی به مانع تبدیل شده‌اند، افزود: با وجود الکترونیکی شدن صدور مجوزهای اقتصادی، همچنان صدور مجوزها جز با چانه زنی حضوری ممکن نیست.

ایجاد پنجمین شهرک صنعتی دزفول از مصوبات آیت الله رییسی در حال پیگیری است

نهادی علمی برای مشاوره به متقاضیان ایجاد کسب و کار در دزفول ایجاد شود

مسوول خانه نخبگان دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه امسال شانزدهمین سال متوالی است که شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب با موضوع اقتصاد انتخاب می‌شود، گفت: فضای اقتصادی کشور و شهرستان مبتنی بر واسطه گری و سوداگری است و سهم تولید در کل اقتصاد جزو رتبه‌های نخست نیست.

علی براتی با تاکید بر اینکه رویکرد تولید محور در اقتصاد باید حاکم شود، افزود: تولید کنونی در کشور پراکنده و مبتنی بر تجربه است و این رویه باید به تولید برنامه محور و علمی تغییر کند.

وی نبود برنامه تدوین شده پیرامون نیازهای تولیدی مبتنی بر ظرفیت‌های شهرستان را یکی از چالش‌های مهم دانست و ادامه داد: اولویت‌های تولید در شهرستان باید نیاز محور باشد و از متقاضیانی حمایت شود که متناسب با این نیازها برنامه عملیاتی دارند.

مسوول خانه نخبگان دزفول بیان کرد: برنامه محور نبودن تولید موجب شده تا ایجاد یک کسب و کار جدید، خلاقانه و پرسود، به ترغیب افراد مختلف برای ورود بدون برنامه به آن عرصه می‌شود که همین موضوع باعث ورود افراد زیاد، اشباع بازار و از بین رفتن آن کسب و کارها می‌شود.

وی تولید صادرات محور برای کالاهایی با ارزش افزوده بالا را از دیگر پیشنهادها برای تحقق مردمی‌سازی اقتصاد دانست و افزود: ایجاد نهاد علمی برای مشاوره به متقاضیان و علاقه‌مندان به ایجاد کسب و کارها در دزفول و معرفی این افراد برای جذب سرمایه‌های مردمی از جمله اقدام‌هایی است که می‌تواند در جهت دهی به تولید و اشتغال و جلوگیری از ورشکستگی‌های آینده واحدهای تولیدی کمک بسیار زیادی کند.

دزفول نیازمند تکمیل زنجیره تولید و صنایع پایین دست است

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه بسیاری از مسایل اقتصادی شهرستان متاثر از وضعیت کلان اقتصادی است، گفت: دولت، مهمترین رقیب اقتصادی بخش خصوصی است و تا زمانی که دولت بستر فعالیت اقتصادی بخش خصوصی را فراهم نکند، مردمی‌سازی اقتصاد محقق نمی‌شود.

میثم ماهپار، آمارسازی دستگاه‌ها را از جمله چالش‌های برنامه ریزی اقتصادی دانست و ادامه داد: شرکت‌های بزرگی در دزفول وجود دارد که تکمیل زنجیره تولید و صنایع پایین دست این صنایع، فرصت‌های فراوان اشتغال زایی را فراهم می‌کند.

وی افزود: کیفی سازی واحدهای تولیدی، استفاده از تجربه مشاغل خانگی موفق، ارائه تسهیلات، حمایت از صنعتگران موفق، حذف واسطه‌ها و توجه به تکمیل زنجیره تولید و صنایع پایین دست پیشنهادهایی برای رونق تولید در دزفول است.

رییس هیات مدیره شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول اظهارکرد: همراه کردن بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات، عرضه کالاها و مواد اولیه تولید در بورس و همچنین حذف واسطه‌ها در تامین مواد اولیه از دیگر اقدام‌های موثر در رونق تولید است.

به گزارش ایرنا،‌ تشکیل کارگروه‌های تخصصی و برگزاری نشست‌های آتی، برگزاری جشنواره ایده پردازی و پیگیری برای اجرایی کردن ایده‌های برتر و بسترسازی برای ورود سرمایه گذاران واقعی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست است.

واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی بدون ضابطه و غیرفعال بودن بسیاری از زمین‌های واگذار شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان و به تبع آن نبود زمین خالی در دزفول برای ورود سرمایه گذاران واقعی از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

بسیج سازندگی سپاه دزفول نیز در این نشست از آمادگی برای حمایت از نخبگان علمی و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات و اجرایی کردن ایده‌های نخبگانی خبر داد.

جذب و هدایت سرمایه‌های خُرد مردم به تولید، تکمیل حلقه ارتباطی میان مراکز علمی و واحدهای صنعتی دزفول و توجه به ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

احداث شهرک صنعتی شماره پنج دزفول یکی از مصوبه‌های دومین سفر استانی آیت الله ابراهیم رئیسی به خوزستان در اردیبهشت ماه سال گذشته بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha