روایت خبرگزاری صدای افغان از ضرورت اتحاد مسلمانان در اندیشه‌های امام خمینی (ره)

تهران- ایرنا- خبرگزاری صدای افغان همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، با انتشار گزارشی به بررسی ضرورت اتحاد مسلمانان در قبال رژیم‌صهیونیستی در اندیشه‌های امام راحل پرداخت.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در گزارش صدای افغان آمده است: امام راحل (ره) با تفکرات انقلابی و تجربیات سیاسی خود توانست طلسم استعمار و استبداد را بشکند و همین دلیل، موجب پیروزی یک نظام باشکوه و مقتدر در جهان شد.

بدون تردید انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره)، با حمایت‌های قاطع مردم مومن و خداجوی این کشور به پیروزی رسید، اما کارشناسان به‌خوبی می‌دانند که ملت بدون رهبری‌های الهی امام خمینی (ره) و مکتب سیاسی او، هرگز نمی‌توانستند چنین تحول عظیم، بنیادین و تاریخ‌سازی را رقم بزنند.

صدای افغان با اشاره به تفکر سیاسی امام خمینی (ره)، نوشت: امام خمینی (ره) زمینه انقلابی را فراهم کرد که گستره آن حتی از تشکیل نظام اسلامی در یک کشور نیز وسیع‌تر است. ایشان اندیشه، معنویت و سیاست را به‌گونه‌ ای باهم ترکیب کرده است که به هیچ‌وجه قابل تفکیک نیست.

از این رو تمامی تصمیمات، رفتارها و مواضع امام راحل (ره) بر محور خدا و معنویت می‌چرخید و همواره رسیدن به پیروزی و بزرگترین اهداف، آرزوی امام خمینی (ره) بود؛ چراکه پیروزی را جزئی از نعمت های الهی می‌دانست و به آن علاقه‌مند بود.

بر اساس این گزارش، آنچه که امام خمینی (ره) را به سوی اهدافش سوق می‌داد، انگیزه الهی، انجام وظایف تکلیف‌محور و عمل به باورهای الهی بود. از این رو هرگز نمی‌ترسید، دچار شک، تردید و یاس نمی‌شد، مغرور و یا متزلزل نمی‌گردید و به معنای واقعی کلمه خستگی‌ناپذیر بود.

امام خمینی (ره) صادقانه به نقش آحاد مردم در تصمیمات اساسی و ایجاد تحولات عظیم، باور و اعتماد کامل داشت. لذا در مکتب سیاسی ایشان، کرامت و هویت انسانی و جهت‌دهی ارزش‌های اعتقادی مردم در مسیر مدیریت‌های کلان جامعه و سرنوشت یک مملکت، بی‌نهایت تعیین‌کننده و کارساز بود.

صدای افغان همچنین درباره نگاه جهانی مکتب امام خمینی (ره)، نوشت: مخاطبان امام راحل در تمام موضع‌گیری‌ها و ایده‌های سیاسی، کل جامعه بشری است؛ یعنی درس‌ها و آموزه‌های سیاسی اندیشه ایشان استقلال، عزت و آزادی برای امت اسلام و کل بشریت است. مردم ایران نیز به پیام‌های انقلابی امام راحل به خوبی گوش دادند، با جان و دل شنیدند، به آن عمل کردند، مقاومت و ایستادگی داشتند و توانستند عزت و استقلال خود را به دست آورند.

این رسانه با تاکید بر اینکه در اندیشه سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره)، مسلمانان جهان باید در برابر استکبار جهانی و دشمنان اسلام یک امت واحد باشند، تصریح کرد: بر این اساس مسلمانان جهان باید برای دفاع از «قدس‌شریف» و «مردم فلسطین» در قبال رژیم‌صهیونیستی، موضع مشترک داشته باشند و بر اخراج ارتش این رژیم از سرزمین‌های اشغالی تاکید کنند.

در عصر کنونی نیز مسلمان آزاده جهان تمام توفیقات و پیروزی‌های خود را در میدان های مبارزات حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه، ریشه گرفته از مکتب فکری، اندیشه‌های سیاسی و انقلابی امام خمینی (ره) می‌دانند و در شرایط کنونی توده‌های امت اسلم با نام این دین مقدس احساس عزت و سرافرازی می‌کنند. این حقیقت همان دید نافذ و نگاه جهانی مکتب سیاسی امام خمینی (ره) به مسائل مربوط به بشریت و به ویژه جهان اسلام است.

صدای افغان در این گزارش می افزاید: از این رو مساله فلسطین و دفاع از مردم بی پناه غزه، برای مسلمانان و مردم آزاده جهان یک مسأله اصلی و مهم به حساب می‌آید. در شرایط فعلی مصائب مردم غزه برای جهان اسلام و مردم دنیا دردناک و غیرقابل تحمل است و نمی‌توانند نسبت به این فجایع و جنایات بی‌توجه و بی تفاوت باشند. دقیقا به همین دلیل دنیای استکبار می‌خواهد که فجیع‌ترین جنایات را در قبال غیرنظامیان، زنان و کودکان غزه مرتکب شود و کسی به آن توجه نکند، نفهمد، هیچ تصمیمی نگیرد و حتی اعتراضی نداشته باشد.

اما مردم دنیا بیش از هر زمان دیگری به درس‌ها و پیام‌های مکتب سیاسی و انقلابی امام خمینی (ره) پی برده‌اند و حقایق را می‌فهمند، درک می‌کنند و اعتراضات میلیونی در نقاط مختلف جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی شکل می‌گیرد و مسلمانان نیز به پیروی از مکتب امام راحل، موضع قاطع می‌گیرند و نسبت به مسائل جهان اسلام بی تفاوت نمی‌مانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha