۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85497472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تصادفات درون‌شهری در کردستان ۳۷ درصد کاهش یافت

۱۴ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۰۳
کد خبر: 85497472
تصادفات درون‌شهری در کردستان ۳۷ درصد کاهش یافت

سنندج- ایرنا- رئیس پلیس راهور کردستان گفت: تصادفات درون شهری از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ رضا همتی زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۷۹ درصد تصادفات درون شهری مربوط به خودروهای سواری، هشت درصد موتورسیکلت سواران و مابقی سایر وسایل نقلیه بود.

وی، عدم توجه به جلو با ۴۵ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۹ درصد، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و سایر دلایل را با ۱۴ درصد از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی در استان اعلام کرد.

رئیس پلیس راهور کردستان یادآور شد: عدم توجه به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و حواس پرتی در حین رانندگی با ۴۵ درصد بیشترین فراوانی را داشته است.

سرهنگ همتی زاده عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی توسط سرنشینان خودروها و راکبین موتورسیکلت ها را از دیگر عوامل اصلی در آمار تصادفات فوتی و مصدمان سوانح رانندگی عنوان کرد و گفت: اکنون بیش از ۸۰ درصد رانندگان از کمربند ایمنی استفاده می کنند که لازم است سرنشینان نیز به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

رئیس پلیس راهور کردستان از آمادگی نیروهای پلیس راهور برای اجرای طرح ضربت در ماه های باقی مانده امسال خبر داد و افزود: پلیس راهور از همه ظرفیت های خود برای خدمت به مردم و سفر ایمن آنان در ایام تعطیلات تابستانی استفاده می کند.

سرهنگ همتی زاده بر برخورد جدی با رانندگان پرخطر تاکید و اضافه کرد: خودروی رانندگانی که ۲ تخلف حادثه ساز همزمان داشته باشند، توقیف خواهد شد تا ضمن حفظ جان راننده و سرنشینان آن به دیگر رانندگان نیز صدمه ای وارد نشود.

وی از اجرای طرح ترافیکی ویژه فرهنگی و آموزشی در طول خرداد ماه امسال با همکاری فرمانداری ها، ادارات دولتی، شرکت های بیمه ای و آموزش و پرورش خبر داد و افزود: هدف از این طرح ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه و کاهش آمار تصادفات است.

رئیس پلیس راهور کردستان به وجود ۲۲ معبر حادثه خیز در معابر درون شهری اشاره کرد و گفت: تلاش هایی برای کاهش این معابر با همکاری شهرداری ها در حال اجرا و بخشی از این معابر اصلاح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha