به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در روزگاری که برخی از علما در شنیدن صدای رادیو و مشاهده تلویزیون تردید داشتند و نظر و فتوای احتیاطی صادر میکردند، امام راحل از فرصتهای ارتباطی و اطلاعرسانی جهان کاملاً آگاه بود تا جایی که رادیو را باید یکی از لوازم شخصی ایشان به حساب آورد.
استفاده امام (ره) از رسانههای مکتوب، شنیداری و دیداری نشان از شناخت عمیق ایشان نسبت به تاثیرگذاری رسانه بر جوامع داشت و تمامی اهالی رسانه که با ایشان برخورد داشتند بر این مهم اتفاق نظر دارند.
عکس به مثابه یک رسانه برای امام (ره) جایگاه ویژهای داشت و به نقل از عکاسان پیشکسوت ۳ مرتبه با هماهنگی دفتر امام برای عکاسی از ایشان دعوت شدند و امام با سعه صدر و صبوری با عکاسان بیشترین همکاری را داشته است و همچنین عکسهای متنوعی از آلبوم خانوادگی نزدیکان امام (ره) گاهی رونمایی می شود که حکایت از مهربانی و عطوفت امام و راحتی ایشان مقابل دوربین عکاسی دارد.
این مجموعه شامل ۳۵ عکس کمتر دیده شده از امام خمینی(ره) است که شامل تصاویری از ایشان در قبل از انقلاب، سفر به ترکیه، تبعید در عراق و فرانسه و پس همچنین دیدارها و سخنرانی های ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
نظر شما