دانشجویان آمریکایی، بخشی از جبهه مقاومت هستند

تهران- ایرنا- رئیس اندیشکده غرب‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی گفت: مهم‌ترین وصفی که ایشان در دانشجویان معترض تشخیص دادند، وجدان بیدار انسان است که به حمایت از مظلوم راهنمایی می‌کند. این دانشجویان بخشی از جبهه مقاومت اند.

سیدمرتضی نبوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در تبیین نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکا، گفت: این نامه مهم و تاثیرگذار در سه فصل قابل تفکیک است؛ بخش اول آن به ویژگی‌های رژیم نسل‌کش و نژاد پرست صهیونیستی و حامیان بی‌رحم آن اشاره دارد. بخش دوم به فلسطین مظلوم و زیرستمِ رژیم غاصب و جبهه مقاومت و در بخش سوم دانشجویان فرهیخته و دارای وجدان بیدار و شرافتمند دانشگاه‌های آمریکا ترسیم شده است.

وی به توضیح بخش نخست نامه همان ویژگی‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن پرداخت و افزود: چهره رژیم اسرائیل و حامیانش امروز بیشتر برای دنیا محرز شده و مشخص است که این رژیم غاصب ترویست‌هایی بودند که به قلوب آسیای جنوب غربی و جهان اسلام برای پاره پاره کردن این جهان، سلب امنیت آن و مانع شدن از پیشرفت کشورهای اسلامی و منطقه و غارت منابع آنها و حتی منابع انسانی حمله کردند.

این رژیم تا دندان مسلح که آمریکا او را به سلاح هسته‌ای مجهز کرده است، بی‌رحمانه مردم مظلوم غزه را هدف قرار می‌دهد. آن هم مردم مظلومی که تاریخ تمدن طولانی در این سرزمین دارند. ابعاد این جنایات به قدری فجیع است که انسان در ذهنش تصور نمی کرد توسط یک انسان رقم بخورد. اما توسط این رژیم غاصب آپارتاید انجام می‌شود و آثارهولناک این کشتارها به شکل عریان حتی در رسانه‌های دنیا برای همه جهانیان مشهود است.

دانشجویان آمریکایی، بخشی از جبهه مقاومت هستند

جبهه دفاع از حق؛ جبهه خدایی

رئیس پژوهشکده غرب‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی در توضیح بخش دوم نامه رهبر انقلاب که به مردم مظلوم فلسطین و جبهه مقاومت اشاره دارد، گفت: به تعبیر مقام معظم‌رهبری جبهه مقاومت، جبهه دفاع از حق و مقابله با ظلم، جبهه حمایت از مظلومان و مقاومت در برابر ستمگران و ظالمان است که یک جبهه جهانی با انگیزه خدایی و حق‌جویانه در مقابل انگیزه‌های پَست سرمایه‌داری و جهانخواری رژیم صهیونیست و حامیانش به شمار می‌رود. آنها که سال‌ها تلاش می‌کردند تا با روبنده حقوق بشر آن چهره کَریه را مخفی کنند.

نبوی معتقد است: انگیزه جبهه مقاومت که بر پیشانی آن فلسطین مظلوم حک شده و با این اعتقاد که حق همواره پیروز است و ظالمان روسیاه‌اند، در نهایت پیروزی از آن ملت فلسطین خواهد بود و این پیام مکتب عاشورا و مکتب انتظار است که باید در مقابل ظلم و ستم و ضد ارزش ایستاد. پیروزی با کسی است که مقاومت می‌کند و خداوند نیروهای کمکی خود را می‌فرستد و آنها را به پیروزی می‌رساند. همانطور که رهبر انقلاب در این نامه ترسیم کرده‌اند به اذن خداوند تحولات خوبی در این منطقه به نفع جبهه مقاومت در حال ورق خوردن است و این وعده حق را مشاهده می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص‌مصلحت‌نظام به بخش سوم نامه رهبر انقلاب گریزی زد و گفت: قسمت اصلی مخاطبان این نامه جوانان دانشجو، اساتید فرهیخته با وجدان و آگاه هستند. وصفی که مقام‌ معظم‌ رهبری در این دانشجویان شریف تشخیص دادند این است که وجدان بیدار، انسان را به حمایت از مظلوم و طرفداری از حق راهنمایی می‌کند که در طرف درست تاریخی قرار دارند و این سمت تاریخ در حال ورق خوردن است. این (دانشجویان) بخشی از جبهه مقاومت‌اند و مقاومت شان هم بسیار سخت است.

دانشجویان بیدار و آگاه به درستی تشخیص می‌دهند که سیاست مشت آهنین آمریکا، آنها را از ادامه تحصیل و مزایای اجتماعی محروم می‌کنند و به عنوان کسانیکه با ایثار خود در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و حق دست به اعتراض می زنند، به استقبال محرومیت‌ها می‌روند. این انگیزه حق طلبی است که انسان را این چنین شجاع و از خودگذشته و مقاوم می‌کند و همان رمز پیروزی است.

وی گفت: ننگ بر این حقوق بشری که آمریکا و غرب برچمدار آن هستند و ننگ بر حامیان بشر که روی بشریت را سیاه کردند و تاریخ ظلم و جنایت و تباهی و سیاهی آنها را با اروق بسیار سیاه و مملو از ضدیت با بشریت ثبت خواهد کرد. ما به زودی شاهد نزول فتح المبین الهی خواهیم بود.

وی به سه راهبرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام راحل در واقع پرچم دفاع از مظلوم و حق را برافراشتند و سه راهبرد را تبین و ترسیم کردند که نخست مبارزه با طاغوت و رژیم شاه که عامل جنایت آمریکا در درون کشور بود، دوم مقابله با رژیم صهیونیستی و سوم آمریکا که آن را به عنوان شیطان بزرگ معرفی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha