مدیر عامل آبفای فارس: ارتقای کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستا در دستورکار است

شیراز-ایرنا-مدیرعامل آب و فاضلاب فارس گفت: با بهره‌برداری از سامانه آبرسانی و تأمین آب شرب مجموعه روستاهای ریزآب بخش قطرویه، کمیت و کیفیت آب شرب ۹۵ روستای این بخش ارتقا خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی شبانی یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: عملیات اجرای این طرح تسریع می‌یابد، البته شرکت آبفا فارس پیش از این طرح نیز به منظور رفع مشکل کم آبی در این مناطق اقدامات متعددی انجام داده که به دلیل تداوم خشکسالی ها، موفقیت خاصی در این خصوص حاصل نشده و مردم این منطقه کماکان با مشکل کم آبی مواجه هستند.

مدیرعامل آبفای فارس ادامه داد:‌طبق مطالعات کارشناسی دقیق، تنها راهکار ممکن به منظور برون رفت از این بحران، استفاده از ظرفیت آب ذخیره سد چشمه عاشق است که با همکاری و مساعدت شرکت فولاد نی ریز، خط انتقال این طرح از سد چشمه عاشق تا محل احداث پکیج تصفیه آب اجرا و امکان احداث تصفیه خانه آب فراهم شد.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفای فارس اضافه کرد: از محل تصفیه خانه آب تا روستاهای ریزآب نیز خط انتقالی به طول چهار هزار متر با مشارکت بسیج سازندگی استان اجرا شد.

شبانی افزود: سامانه آبرسانی مجموعه ریز آب بخش قطرویه، شامل نصب پکیج تصفیه آب با ظرفیت تصفیه ۶۰ لیتر بر ثانیه و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که هم اکنون به سرعت در حال اجراست.

قطرویه شهری در بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز استان فارس است.

نی‌ریز در ۲۲۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha