کشف زمین خواری به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در زنجان

زنجان - ایرنا- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان از کشف یک فقره زمین خواری (تصرف اراضی ملی) به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس،‌ سرهنگ حسین بدری روز یکشنبه در تشریح جزئیات این خبر، بیان داشت: در اجرای طرح تشدید مقابله با جرایم اقتصادی و قاچاق کالا و ارز، ماموران از تصرف اراضی ملی واقع در یکی از روستاهای اطراف شهر زنجان مطلع شده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی به محل اعلامی که در یکی از روستاهای شهر زنجان بوده اعزام شده و مشاهده کردند شخصی با هویت معلوم، سه هزار و ۷۷۵ متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده و بعد از حفر سه حلقه چاه عمیق غیر مجاز برای قطعه بندی و فروش زمین ها اقدام نموده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان زنجان با بیان اینکه کارشناسان ارزش زمین تصرف شده را ۴۰ میلیارد ریال برآورد کردند،گفت: در این راستا ۲ نفر دستگیر و به همراه پروندهای متشکله برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری ۳۰ معتاد متجاهر در زنجان

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در پی اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی از دستگیری ۳۰ معتاد متجاهر خبر داد.

سرهنگ داود مرسلی اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و جلب رضایت شهروندان، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران انتظامی شهرستان،‌ هفت فروشنده خرد مواد مخدر را دستگیر و ۲۳ معتاد متجاهر و پرخطر را از مناطق آلوده و معابر شهرستان جمع آوری کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با اشاره به کشف مقدار ۶۷۰ گرم انواع مواد مخدر، افزود: کنترل آسیب های اجتماعی مستلزم همکاری تمامی دستگاه های اجتماعی و والدین است.

خواستگار قلابی در دام پلیس فتا
رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی خبر داد که به بهانه خواستگاری به تصاویر شخصی بانوان دسترسی پیدا می کرد و با تهدید قصد اخاذی از آنان را داشت.

سرهنگ سید احمد موسوی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری خانمی جوان مبنی بر تهدید و اخاذی مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌ و تحقیقات انجام شده معلوم شد، متهم به بهانه ازدواج از طریق فضای مجازی با شاکیه آشنا شده و با چرب‌زبانی پس از جلب اعتماد با دستیابی به تصاویر شخصی او و تهدید به انتشار آن در فضای مجازی، قصد اخاذی داشته است.

این مسئول انتظامی گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، متهم که در یکی از استان‌های همجوار بود، شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا استان انتقال یافت و در تحقیقات پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

موسوی با بیان اینکه افراد سودجو با ترفندهای مختلف درصدد به دست آوردن تصاویر و اطلاعات شخصی شهروندان هستند، افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای آشنایی، ازدواج و اشتراک‌گذاری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد غریبه نیست.

دستگیری پنج سارق با کشف چهار دستگاه موتورسیکلت مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از دستگیری پنج سارق و مالخر و کشف چهار دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی نوروزی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان ابهر، این موضوع ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به صورت ویژه در دستور کار مأموران آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با اشراف اطلاعاتی کامل سارقان را شناسایی و با اجرای عملیات های پلیسی در سطح حوزه استحفاظی با سرکشی از پارکینگ ها و تعمیر کاران موتورسیکلت پنج سارق و مالخر را دستگیر و چهار دستگاه موتورسیکلت سرقتی را از آنان کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: هشدارهای انتظامی را جدی بگیرند و از روشن گذاشتن وسایل نقلیه به خصوص موتورسیکلت در معابر عمومی جدا خودداری نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha