۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبر: 85497588
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استرالیا خواستار گفت‌وگوی نظامی با چین شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳
کد خبر: 85497588
استرالیا خواستار گفت‌وگوی نظامی با چین شد

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر و وزیر دفاع استرالیا، ضمن ابراز تمایل کانبرا برای حفظ ارتباط با فیلیپین گفت: خواستار آغاز گفت‌وگوهای نظامی با چین هستیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، ریچارد مارلز، در اجلاس امنیتی شانگری لا در سنگاپور با بیان این مطلب افزود: استرالیا خواستار گفت‌وگوهای نظامی با چین شده است.

وی گفت: خواسته اساسی ما در نشست با چین این بود که گفت‌وگوی دفاعی میان دو کشور را توسعه دهیم. ما واقعاً می‌خواهیم این گفت‌وگوها را در نهایت به جایی که قبل از توقف آن بود، بازگردانیم.

معاون نخست وزیر استرالیا، با خطرناک دانستن برخی رفتارهای چین در دریای زرد گفت: این اتفاقات می توانستند به یک نتیجه منفی بسیار مهم منجر شوند، اگر چنین اتفاقی بیفتد، بسیار بد خواهد بود و ما باید از آن اجتناب کنیم، به همین دلیل است که این گفت‌وگوها واقعا مهم است.

وزیر دفاع استرالیا همچنین با ژیلبرتو تئودورو، وزیر دفاع فیلیپین در حاشیه نشست شانگری‌لا گفت‌وگو کرد.

مارلز گفت: ما قطعاً فکر می کنیم روابط استرالیا با فیلیپین واقعاً به سطحی رسیده که قبلاً هرگز در آن سطح قرار نداشته است و ما بسیار از این موضوع استقبال می کنیم.

وی افزود: آنچه ما اکنون شاهد آن هستیم، یک بُعد استراتژیک برای برقراری روابط است و این چیزی است که ما به شدت از آن استقبال می‌کنیم.

مقامات دفاعی چین سال گذشته در اولین دیدار رسمی پس از سال ۲۰۱۹ با همتایان استرالیایی خود در کانبرا دیدار کردند.

چین و فیلیپین درگیر رویارویی در دریای مورد مناقشه چین جنوبی هستند و رویارویی‌های آنها پرتنش‌تر شده است. استرالیا حضور خود را در این منطقه افزایش داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha