۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85497627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

القسام ۲ بولدوزر و یک تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

تهران- ایرنا- گردان‌های شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس امروز (یکشنبه) از هدف قرار دادن یک تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی و ۲ بولدوزر این رژیم خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، گردان‌های القسام اعلام کرد که رزمندگان آن ۲ بولدوزر نظامی نوع «D۹» را با گلوله «تاندوم» در خیابان صلاح الدین واقع در رفح در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند.

بنابر اعلام القسام، یک مقر فرماندهی دشمن صهیونیستی نیز در محور نتساریم با موشک‌های کوتاه برد «رجوم» ۱۱۴ میلی‌متری هدف قرار گرفت.

این گردان‌ها همچنین اعلام کرد که یک تانک مرکاوا رژیم صهیونیستی را با راکت ۱۰۵ یاسین در اطراف دانشکده‌ای در جنوب حی الصبره در شهر غزه هدف حمله قرار گرفت.

از سوی دیگر سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که یک تانک مرکاوا صهیونیستی را با آر پی جی در جنوب مدرسه خوله هدف قرار داده که باعث آتش‌سوزی در آن شده است.

شبکه المیادین نیز از وقوع درگیری شدید و انفجار در محله‌های البرازیل، قشطه، اردوگاه یبنا، اطراف میدان العوده و دروازه صلاح الدین در مرکز و جنوب رفح خبر داد.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم اسرائیل ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برابر با ۶ می ۲۰۲۴ نیز به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرده‌ است و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمامی مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha